Ifin "Sade"-ilmoitukselle merkittävä voitto

IF VAHINKOVAKUUTUS TIEDOTE 28.1.2004 Ifin "Sade"-ilmoitukselle merkittävä voitto Ifin verkkopalveluista kertova "Sade"-ilmoitus on voittanut ensimmäisenä Helsingin Sanomien ja Markkinointiviestinnän Toimistojen Liiton (MTL) uuden Pahvi-ilmoituskilpailun. Korkean huomioarvon saaneella ilmoituksella If viestitti asiakaskohtaisista kansioista, jotka mahdollistavat paperittoman kokonaispalvelun vakuutusasioiden hoitamisen verkossa satoi tai paistoi. Talven 2004 Pahvi -voitto julkistettiin tiistaina 27.1. - Tuttu sananparsi "Sataa kissoja ja koiria" on visualisoitu pysäyttävästi aukeaman ilmoituksessa. Aukeamalta hyppäävät esiin kissat ja koirat mustan puhuvien pilvien keskeltä ja kaiken alla harmaa, sateinen, monien mahdollisuuksien Helsinki Tuomiokirkkoineen. Mutta kukapa lähtisi ulos lokakuun kylmänä sadepäivänä, ellei ole pakko. Sunnuntain lehdessä julkaistussa ilmoituksessa lukijat ohjataankin Ifin verkkopalveluun, toteaa MTL-toimistoista koottu ammattilaisraati perusteluissaan. Palkinto konkretisoitui tänään Helsingin Sanomissa, jossa koko aukeaman ilmoitus julkaistiin Pahvi-logon kera. Helsingin Sanomilla on ilmoituksensa mukaan arkisin noin 1,1 miljoonaa lukijaa ja sunnuntainumerolla vielä enemmän. Ifin puolesta palkinnon vastaanottaneiden markkinointisuunnittelija Arja Marttisen ja markkinointipäällikkö Siina Saksin mukaan palkinto vahvistaa mielikuvaa Ifistä kiinnostavana ja nykyaikaisena yhteistyökumppanina vakuutusasioissa. Ifin verkkosivut yksityis- ja yritysasiakkaille on jaettu avoimiin sivustoihin ja asiakaskohtaiseen vakuutuskansio-osaan. Molemmissa voi hoitaa vakuutus- ja vahinkoasioita monipuolisesti. Avoimilla sivuilla voi tehdä vahinkoilmoituksen, ostaa vakuutuksia, tutustua vakuutustuotevalikoimiin, palveluihin ja asiakasetuihin. Ilmoituskampanjan tehoa kuvaa muun muassa se, että verkon kautta tehtyjen vahinkoilmoitusten osuus lisääntyi entisestään. Asiakaskohtaisten sivujen kautta asiakkaat voivat omilla palveluavaimilla tai yrityskohtaisilla tunnuksilla tarkistaa vakuutusturvansa ja viestiä Ifin kanssa tietoturvallisesti. Sähköisten kansioiden käyttö on maksutonta. Pahvi-kilpailu on Helsingin Sanomien ja Markkinointiviestinnän Toimistojen liiton uusi ilmoituskilpailu. Loka-marras- ja joulukuussa 2003 julkaistuista ilmoituksista Talven 2004 Pahvi -kilpailun loppusuoralle ylsi 14 erilaista kampanjaa ja yksittäistä ilmoitusta. Ifin Sade-ilmoituksen lisäksi finaaliin pääsivät Bauhaus, Becel, Elma, Ikea, Helsingin Sanomat, Sanoma Magazines, Sesto, Silja, Sponda, Taloussanomat, Valio, Valtion Rautatiet ja Vianor. Kilpailujakson aikana esimerkiksi Helsingin Sanomissa julkaistiin kaikkiaan lähes 10 000 ilmoitusta. Sade-ilmoitus toteutettiin yhteistyössä Mainostoimisto Hasan & Partners Oy:n, Mediatoimisto OMD Finland Oy:n ja OMD Digitalin kanssa. Se sai korkealla huomioarvollaan ykkössijan myös Ilta-Sanomien vuoden 2003 lopulla järjestämässä vertailussa. LISÄTIEDOT JA YHTEYDET: If, viestintä, Anja Talasmo, puh. 010 514 4027, 0500 507 793, anja.talasmo@if.fi www.if.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/28/20040128BIT00510/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/28/20040128BIT00510/wkr0002.pdf