Zürichin vakuutuskanta siirretään Ifiin Latviassa ja Liettuassa

Zürichin vakuutuskanta siirretään Ifiin Latviassa ja Liettuassa If Vahinkovakuutus Oy ja Zürich Financial Services Group ovat allekirjoittaneet esisopimuksen, jolla Zürichin Latvian ja Liettuan yhtiöiden vakuutuskannat siirtyvät kokonaan Ifin paikallisille tytäryhtiöille. Sopimuksen mukaan If toimii jatkossa Zürichin yhteistyökumppanina Baltiassa. Kannansiirto edellyttää paikallisten viranomaisten hyväksymistä. Ifin markkinaosuus Latviassa on 4 prosenttia ja Liettuassa runsaat 6 prosenttia. Zürichiltä siirtyvän vakuutuskannan avulla Ifin maksutulo kasvaa Latviassa noin 20 prosenttia ja Liettuassa noin 10 prosenttia sillä edellytyksellä, että kaikki Zürichin asiakkaat uudistavat vakuutussopimuksensa Ifissä. Ifin ja Zürichin välinen sopimus antaa siirtyvälle ja jo päättyneelle vakuutuskannalle kattavan jälleenvakuutussuojan. If Latvia ja If Liettua uudistavat siirtyvää vakuutuskantaa Ifin riskinvalintaohjeiden mukaisesti. Kannansiirron lisäksi yhtiöt ovat sopineet yhteistyön käynnistämisestä Latviassa, Liettuassa ja Virossa. "Toimimme jatkossa Zürichin yhteistyökumppanina näissä maissa, eli me tarjoamme Ifin riskienhallinta- ja vakuutuspalveluja Zürichin kansainvälisille asiakkaille", Ifin Baltian toiminnoista vastaava johtaja Kimmo Haapalehto sanoo. Lisätiedot: Johtaja Kimmo Haapalehto, puh. +358 500 861 648 Viestintäjohtaja Helena Dyrssen, puh. +46 70 529 23 35 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/20/20030320BIT01410/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/20/20030320BIT01410/wkr0002.pdf