Fortaco Group ja Buisard muodostavat strategisen allianssin

Fortaco Group ja Buisard yhdistävät ohjaamoliiketoimintansa ja muodostavat Fortaco Buisard Cabins
-liiketoimintayksikön, joka on osa Fortaco Groupia. Fortaco Buisard Cabins on strateginen allianssi ja johtava toimija raskaiden työkoneiden ohjaamoliiketoiminnassa. Sen yhteenlaskettu liikevaihto on +140 M€ ja koko Fortaco-konsernin liikevaihto on +340 M€ mukaan lukien Fortaco Buisard Cabins. Liiketoimintayksikön ohjaamotehtaat sijaitsevat Holicissa (Slovakia), Kurikassa (Suomi), Sable-sur-Sarthessa (Ranska) ja Punessa (Intia). Fortacolla ja Buisardilla on laaja ja toisiaan täydentävä asiakasportfolio. Tuotetarjontaan kuuluvat työkoneohjaamot kaikissa volyymi- ja kokoonpanolaajuuksissa sekä ohjaamoiden suunnittelupalvelut.

"Strategisen allianssin myötä Fortacosta tulee Buisardin vähemmistöosakas. Yhdessä kehitämme työkoneiden ohjaamotarjontaa maailmanlaajuisesti. Osana uutta kokonaisuutta on myös Fortacon vuonna 2019 perustama yhteisyritys Tata AutoCompin kanssa liittyen työkoneiden ohjaamoiden suunnitteluun ja valmistamiseen Intian ja Aasian markkinoille. Buisardin pääomistajan Jean-Guy Cocaignin kanssa olemme tunteneet toisemme jo usean vuoden ajan, ja tunnistamme synergiaedut, jotka saavutamme strategisen allianssin myötä. Molemmilla yrityksillä on laaja tietotaito, osaavat työntekijät, ja edellytykset kehittää toimintaa myös tulevaisuudessa”, kertoo Fortaco Groupin toimitusjohtaja Lars Hellberg.

"Buisardilla on 80-vuoden historia ja yritys jatkaa kasvuaan, ja nyt Buisard siirtyy uuteen aikakauteen. Olen erittäin sitoutunut tekemään yhteistyötä Fortacon kanssa ja mukana kehittämässä Fortaco Buisard Cabins
-liiketoimintayksikköä maailman johtavaksi työkoneiden ohjaamovalmistajaksi. Tämä uusi liiketoimintayksikkö tarjoaa globaaleille asiakkaillemme markkinoiden parhaita suunnittelu- ja valmistusratkaisuja. Tämä on työntekijöillemme ja toimittajakumppaneillemme yhteinen, mielenkiintoinen, uusi haaste", sanoo Jean-Guy Cocaign, Buisardin toimitusjohtaja.

Fortaco Buisard Cabins investoi robottihitsauslinjaan Holicin tehtaalla Slovakiassa, joka tulee olemaan vastaava kuin Buisardin tehtaalla Sable-sur-Sarthessa Ranskassa sekä laajentaa myös tuotantotiloja vastaamaan kasvavaan kysyntään.

Kauppa on allekirjoitettu 10.12.2021 ja se saatetaan päätökseen tammikuussa 2022.

Lisätietoa antavat

Lars Hellberg Jean-Guy Cocaign
+358405729488 +33243627250
lars.hellberg@fortacogroup.com                              JG.COCAIGN@buisard.fr

____________
Fortaco Group on Euroopan johtava, strateginen kumppani raskaiden työkoneiden ja meriteollisuuden laitevalmistajille. Tuotetarjontaan kuuluvat työkoneiden ohjaamot, asennusvalmiit teräsrakennekomponentit ja laitekokoonpanot. Fortacon Teknologiayksikkö tarjoaa suunnittelu- ja tuotekehityspalveluita kuten muotoilun, suunnittelun ja projektinjohdon aina prototyypistä valmistukseen asti. Fortacon tuotantoyksiköt ja teknologiakehitys sijaitsevat useissa Euroopan maissa sekä Aasiassa, ja palvelevat globaaleja asiakkaitamme.

Buisard

Buisard on alansa johtava, riippumaton ohjaamovalmistuksen asiantuntija pienten, keskisuurten ja suurten volyymien ohjaamovalmistuksessa. Buisardin robotisoiduilla hitsaus- ja maalauslinjoilla valmistuu päivittäin yli 120 ohjaamoa, vuosiliikevaihdon ollessa yli 60 miljoonaa euroa.

Avainsanat: