Fortaco investoi Narvan tehtaan valmistuskapasiteetin lisäämiseen

Euroopan suurin asennusvalmiiden teräsrakenteiden valmistaja Fortaco Group on aloittanut yli 10 miljoonan euron laajennusprojektin Viron Narvassa, Ida-Virumaalla. Fortaco Estonia OÜ:n tehdasalueelle rakennetaan  10 000 m2:n tehdaslaajennus ja nykyisen tehtaan laitteita uusitaan. Rakennustyöt aloitettiin heinäkuussa 2019, ja laajennuksen on määrä valmistua vuoden sisällä. Viron valtio tukee investointia.

”Minulla on ilo kertoa, että olemme nyt aloittaneet laajennusprojektin, jota on valmisteltu intensiivisesti hyvässä yhteistyössä Narvan kaupunginhallituksen, rakennusyritys Rand & Tuulbergin, suunnitteluyritys Esplanin, projektinhallintayritys HML:n, Swedbank Estonian sekä Fortacon Narvan tiimin kanssa. Laajennus on meille tärkeä voidaksemme tarjota asiakkaillemme korkeaan automaatioasteeseen, laatuvaatimuksiin ja vahvaan operatiiviseen osaamiseen perustuvaa valmistuskapasiteettia. Uskomme, että tämä investointi on myös merkityksellinen Narvan kaupungille ja vahvistaa Fortacon Narvan tehtaan pitkiä suhteita alueella”, kertoo Lars Hellberg, Fortaco konsernin toimitusjohtaja.

”Kahden viime vuoden aikana Fortaco Estonia OÜ:n liiketoiminta on kehittynyt hyvin. Kysynnän kasvun varmistamiseksi Fortaco on myös investoinut useisiin suuriin CNC-koneisiin ja hitsausrobotteihin nykyisellä tehtaalla, ja Narvan tehtaan tiimi on kasvanut 200 uudella työntekijällä. Tehdaslaajennus tarjoaa työpaikan jopa 50 uudelle työntekijälle”, kertoo Larissa Shabunova, Fortaco Estonia OU: n toimitusjohtaja.

Fortacon Narvan tehdas tarjoaa maailman johtaville kone- ja laitevalmistajille valmistus-osaamista, johon kuuluvat asennusvalmiit teräsrakenteet erilaisiin nostolaitteisiin sekä liikkuvien laitteiden komponentit. Fortacolla teräsrakenteita valmistetaan viidessä modernissa tehtaassa, alan parhailla tuotantolaitteilla. Tehtaat sijaitsevat Virossa, Suomessa, Unkarissa ja Puolassa.

Lisätietoja antavat:

Lars Hellberg Larissa Shabunova