Fortaco investoi teräsvalmistuskapasiteettiin Gliwicen alueella Puolassa

Fortaco Group, Euroopan johtava, strateginen kumppani raskaiden työkoneiden laitevalmistajille, jonka tarjontaan kuuluvat nollapäästöratkaisut ja teknologiapalvelut, työkoneiden ohjaamo- ja teräskomponenttien valmistus sekä kokoonpanopalvelut on aloittanut kapasiteetin laajennushankkeen Gliwicen alueella Puolassa. Greenfield-investointi käsittää 34 000 neliömetriä katettua tuotantoaluetta sekä uudet koneet ja laitteet. Rakennustyöt aloitetaan ensimmäisen puolivuotiskauden aikana 2023 ja toiminta käynnistyy vuoden 2024 puolivälissä. Knurowissa sijaitseva liiketoimintayksikkö tulee työllistämään jopa 250 uutta työntekijää.

"Minulla on ilo kertoa, että aloitamme uuden tehtaan rakennustyöt kattavien valmistelujen jälkeen. Knurowissa sijaitseva liiketoimintayksikkö on strategisesti tärkeä voidaksemme enenevässä määrin tukea asiakkaitamme tarjoamalla lisäkapasiteettia ja tehokkuutta perustuen korkeaan automaatioon ja vahvaan toiminnalliseen osaamiseen", sanoo Fortaco Groupin toimitusjohtaja Lars Hellberg.

Fortacon teräsvalmistusyksiköt sijaitsevat Puolassa, Serbiassa, Suomessa, Unkarissa ja Virossa. Nykyaikaisilla tehtailla on alan parhaimmat koneet ja laitteet, ja ne tarjoavat tuotantokapasiteettia maailman johtaville OEM-asiakkaille (Original Equipment Manufacturer) sisältäen suunnittelun ja insinöörityön sekä jälkimarkkinapalvelut.

Jaroslaw Szytow on nimitetty liiketoimintayksikön johtajaksi. Hän on aloittanut Fortaco-konsernissa 12.4.2023.

Lisätietoja antavat:

Lars Hellberg Rafal Sornek

Konsernijohtaja Zero Emission Solutions -yksikön johtaja

+358 40 572 9488 +48 887 660 350

lars.hellberg@fortacogroup.com rafal.sornek@fortacogroup.com

A picture containing aerial photography, aerial, bird's-eye view, outdoor

Description automatically generated

Fortaco on brändeistä riippumaton, strateginen kumppani raskaiden työkoneiden ja meriteollisuuden laitevalmistajille. Yritys tarjoaa nollapäästöratkaisuja ja teknologiaosaamista, kokoonpanopalveluita sekä asennusvalmiiden teräskomponenttien ja työkoneiden ohjaamovalmistusta. Fortaco-konsernin teknologiakehitys- ja tuotantoyksiköt sijaitsevat useissa Euroopan maissa sekä Aasiassa ja palvelevat globaaleja asiakkaitamme.