• Fortaco Group/

Fortaco on saanut päätökseen Kalajoen ja Sepänkylän meriteollisuus- ja energialiiketoimintansa myynnin

Fortaco Group Holdco Oyj  |  LEHDISTÖTIEDOTE  |  1.10.2024 kello 14.30

Fortaco kertoi 22.7.2024 allekirjoittaneensa sopimuksen Kalajoen ja Sepänkylän meriteollisuus- ja energialiiketoimintansa myynnistä Componentalle, kansainvälisesti toimivalle teknologiayhtiölle, joka on suomalainen metallikomponenttien sopimusvalmistaja. Tämä liiketoimi on osa Fortacon meriteollisuus- ja energialiiketoiminnan sekä raskaiden tuotteiden projektiliiketoiminnan strategista arviointia, josta kerrottiin 28.2.2024.

Kaupan tavanomaiset sopimusehdot ovat täyttyneet, ja kauppa on saatu onnistuneesti päätökseen 1.10.2024.

Lars Hellberg, toimitusjohtaja

Fortaco-konserni
Fortaco on Euroopan johtava strateginen kumppani raskaiden työkoneiden ja meriteollisuuden laitevalmistajille, jolla on korkealaatuinen tuotetarjonta, kuten teknologia ja nollapäästö-ratkaisut, työkoneiden ohjaamot, hitsatut teräskomponentit sekä kokoonpanopalvelut. Fortaco Groupin liiketoimintayksiköt ja teknologiakehitys sijaitsevat useissa Euroopan maissa sekä Aasiassa ja palvelevat globaaleja asiakkaita. www.fortacogroup.com.