Fortaco yhteistyöhön Tata AutoCompin kanssa turvohjaamoiden valmistuksessa

Fortaco on Euroopan johtava konepajateollisuuden laitevalmistaja, jonka ydinliiketoiminta-alueita ovat työkoneiden ohjaamot, asennusvalmiit teräsrakenteet sekä laitekokoonpanot.  Yhtiö on allekirjoittanut merkittävän sopimuksen Tata AutoCompin kanssa työkoneiden turvaohjaamoiden valmistuksesta Intiassa. Tata AutoComp on Intian johtava autoteollisuuden järjestelmätoimittaja, jolla on 36 tuotantolaitosta eri puolilla Intiaa sekä yhdeksän laitosta Pohjois-Amerikassa, Latinalaisessa Amerikassa, Euroopassa ja Kiinassa.

Lars Hellberg, Fortaco Groupin toimitusjohtaja: ”Olemme ylpeäitä mahdollisuudestamme tehdä yhteistyötä Tata AutoCompin kanssa ja rakentaa kumppanuutta, josta molemmat hyötyvät. Intian markkinoilla on paljon potentiaalia. Yhdessä voimme tarjota työkoneiden turvaohjaamoja asiakkaille, joille turvallisuus, laatu ja ergonomiset standardit ovat tärkeitä.”

Koska työkoneiden turvallisuusmääräykset ovat muuttumassa Intiassa, yhteistyökumppanit toteuttivat yhdessä laajan markkinatutkimuksen. Fortaco on suunnitellut selvityksen pohjalta turvaohjaamon, joka soveltuu juuri Intian olosuhteisiin ja vastaa maan tiukentuneisiin turvallisuusvaatimuksiin. Turvaohjaamot valmistetaan Intiassa perustuen Fortacon teknologiaan sekä  suunnittelu- ja tuotekehitysosaamiseen.

Arvind Goel, Tata AutoCompin toimitusjohtaja: “Työkone ja -laitemarkkinat kehittyvät nopeasti Intiassa ja käyttäjien vaatimukset työturvallisuuden ja ergonomian suhteen ovat kasvussa.Tällä järjestelyllä pyrimme parantamaan tarjontaamme työ- ja maatalouskoneita valmistaville OEM-yrityksille.”

Hellberg toteaa: “Tata AutoCompilla on merkittävä asema Intian kasvavilla työkone ja maatalouskonemarkkinoilla sekä sopimukset suurimpien OEM-valmistajien kanssa. Sopimuksen myötä laajennamme toimintaamme Euroopasta Aasiaan ja pääsemme ensimmäistä kertaa myös maatalouskoneiden markkinoille.”

Lisätietoja:
Lars Hellberg, President & CEO, Fortaco Group Oy
Puhelin: +358 40 572 9488

Fortaco Group lyhyesti:
Fortaco on Euroopan johtava konepajateollisuuden laitevalmistaja, jonka ydinliiketoiminta-alueita ovat työkoneiden ohjaamot, asennusvalmiit teräsrakenteet sekä laitekokoonpanot. Fortaco on strateginen kumppani kaikille työkone- ja laitevalmistajille toimitusketjun eri vaiheissa. Fortacon teknologiaosasto tarjoaa suunnittelu- ja tuotekehityspalveluita aina prototyypistä valmistukseen saakka. Yhtiön tuotanto- ja teknologiakeskukset Puolassa, Slovakiassa, Suomessa, Unkarissa ja Virossa tukevat globaaleja asiakkaita. Turvallisuus, korkeat laatuvaatimukset sekä ensiluokkainen  toimitusvarmuus ohjaavat toimintaamme ja takaavat asiakkaidemme menestyksen omilla markkinoillaan.

Tata lyhyesti:
Tata-ryhmään kuuluvaTata AutoComp Systems Limited (Tata AutoComp) tarjoaa tuotteita ja palveluita intialaisille ja globaaleille autoteollisuuden OEM-valmistajille sekä Tier 1- toimittajille. Tata AutoCompilla on osaamista autoteollisuuden sisä- ja ulkotilojen muoveissa, komposiiteissa, metallilevyissä sekä suunnittelussa ja toimitusketjun hallinnassa. Tata AutoCompilla on kahdeksan yhteisyritystä johtavien globaalien autoteollisuuden komponenttivalmistajien kanssa, joiden kautta se valmistaa ja markkinoi autonosia ja -järjestelmiä. Tata AutoCompilla on 36 tuotantolaitosta eri puolilla Intiaa sekä yhdeksän laitosta Pohjois-Amerikassa, Latinalaisessa Amerikassa, Euroopassa ja Kiinassa.