TATA AutoComp & Fortaco julkistavat huipputeknologialla varustetun ohjaamotehtaan

Fortaco Group, strateginen kumppani raskaiden työkoneiden ja meriteollisuuden laitevalmistajille, julkistaa TATA AutoCompin huipputeknologialla varustetun ohjaamotehtaan Punessa, Intiassa. Tuotantolaitoksen vihkimistilaisuus pidettiin 7.11.2023 TATA AutoCompin Composite Division -tuotantolaitoksen tiloissa. Tilaisuuteen osallistui avainasiakkaiden edustajia sekä TATA AutoCompin ja Fortacon avainhenkilöt.

Yhdessä TATA AutoCompin kanssa Fortaco tarjoaa ergonomisia työkoneiden turvaohjaamoita Intian ja Aasian markkinoille. Ohjaamovalmistus perustuu Fortacon suunnittelu- ja valmistusteknologiaan ja tuotannosta vastaa TATA AutoComp. Tuotevalikoimaan kuuluvat työkoneiden ohjaamot kaikissa volyymilaajuuksissa. Tehdas toimittaa turvaohjaamoita maatalouteen, rakennuskoneisiin sekä muihin työkoneisiin Intian markkinoille sekä vientiin.

Mr Arvind Goel, TATA AutoComp, hallituksen puheenjohtaja: ”Tata AutoComp on aina ollut edelläkävijä ja esitellyt asiakkailleen uusinta teknologiaa. Työkoneiden markkinat kehittyvät Intiassa nopeasti, turvallisuuteen ja mukavuuteen liittyvät vaatimukset ovat kasvamassa käyttäjien keskuudessa. Meillä on vankka suunnittelu- ja teknologiayhteistyö Fortacon kanssa, ja uusi tehdas tulee tarjoamaan turvallisia ja käyttäjäystävällisiä ohjaamoita traktori- ja työkoneteollisuudelle, mikä vahvistaa asemaamme näissä segmenteissä niin Intiassa kuin globaaleilla markkinoilla.

Lars Hellberg, Fortaco Groupin toimitusjohtaja: "Yhteistyömme TATA AutoCompin kanssa antaa meille mahdollisuuden hyödyntää teknistä osaamistamme ohjaamovalmistuksessa ja asettaa alalle uudet standardit. Olemme ylpeitä tästä virstanpylväästä, jossa painottuvat innovaatio, laatu ja asiakastyytyväisyys. Yhteistyömme on ollut hedelmällistä, ja olemme varmoja, että ohjaamoillamme varustetut traktorit tekevät positiivisen vaikutuksen esimerkiksi maatalousyhteisöön.

Premium-luokan tuotemerkkiemme Buisard – Fortaco – MauserCABS -Tata AutoComp kautta, tarjoamme sekä korkealaatuisia työkoneohjaamoita että teknologian tuotekehityspalveluita raskaiden työkoneiden laitevalmistajille maailmanlaajuisesti. Fortacon ohjaamovalmistuksen liiketoimintayksiköt sijaitsevat Itävallassa, Intiassa, Ranskassa, Slovakiassa ja Suomessa.

Lisätietoja antaa

Lars Hellberg
lars.hellberg@fortacogroup.com

Fortaco Group
Fortaco Group on Euroopan johtava strateginen kumppani raskaiden työkoneiden ja meriteollisuuden laitevalmistajille. Tuotetarjontaan kuuluvat nollapäästöratkaisut ja teknologia, työkoneiden ohjaamot, asennusvalmiit teräsrakennekomponentit ja laitekokoonpanot. Fortacon tuotantoyksiköt ja teknologiakehitys sijaitsevat useissa Euroopan maissa sekä Aasiassa ja palvelevat globaaleja asiakkaitamme. Vertaamme itseämme autoteollisuuteen ja sen korkeisiin standardeihin voidaksemme tarjota asiakkaillemme maksimaalista lisäarvoa Tier 0.5 -kumppanina. Turvallisuus, korkea laatu ja toimitusvarmuus ohjaavat toimintaamme.

Tata AutoComp Systems Limited
TATA AutoComp Systems Limited (TATA AutoComp) on monialayritys, joka tarjoaa tuotteita ja palveluita autoteollisuuden OEM-valmistajille (Original Equipment Manufacturer) sekä Tier 1 -tavarantoimittajille niin Intiassa kuin maailmanlaajuisesti. TATA AutoComp valmistaa useiden liiketoimintayksikköjensä kautta erilaisia komponentteja, järjestelmiä sekä näiden yhdistelmiä henkilöautoihin, hyötyajoneuvoihin, kaksi- ja kolmipyöräisiin ajoneuvoihin, maatalouden koneisiin sekä erikseen määritellyille teollisuuden segmenteille. Tuotteet kattavat ajoneuvon ulkopuolen, sisätilat, voimansiirron, sähköistyksen, elektroniikan ja jousitusjärjestelmät. Portfoliomme kattaa autoteollisuuden sisäpuoliset ja ulkopuoliset muoviosat ja näiden yhdistelmät, muottivaletut komposiittiosat, BIW rakenneosat; metallilevystä valmistetut kokoonpanot ja säiliöt, moottorin jäähdytysratkaisut, autoteollisuuden akut, taustapeilit, seisontajarruvivustot, vaihteistot, lämmitys-, ilmanvaihto- ja ilmastointijärjestelmät, pakokaasu- ja päästöjenhallintajärjestelmät, istuinjärjestelmät, akkupaketit, akun lämmönhallintajärjestelmät, akkujen hallintajärjestelmät, moottorit, ohjaimet, integroitu voimansiirto (integroitu moottori, invertteri), sähköautojen laturit ja elektroniset ratkaisut sekä jousitukset raskaisiin hyötyajoneuvoihin. Lisäksi TATA AutoCompilla on kaksi palveluyksikköä, Technical Centre sekä Supply Chain Solutions, jotka edistävät yrityksen kokonaiskapasiteettia. TATA AutoCompilla on 56 tuotantolaitosta Intiassa, Pohjois-Amerikassa, Latinalaisessa Amerikassa, Euroopassa ja Kiinassa.