700 000 euroa energia-alan tutkimukseen, kehittämiseen ja opettamiseen

Fortumin Säätiö jakoi vuoden 2007 apurahat

Vuoden 2007 Fortumin Säätiön apurahojen julkistustilaisuus pidettiin Fortumin pääkonttorissa tiistaina 13.3.2007. Myönnettyjen uusien apurahojen kokonaissumma oli yhteensä 463 050 euroa, josta jatko-opintojen tukemiseen tarkoitettuja apurahoja oli 345 550 euroa, perustutkinnon suorittamiseen tarkoitettuja apurahoja 19 500 euroa, muita henkilökohtaisia apurahoja 48 500 euroa sekä yksittäisten hankkeiden tukemiseen myönnettyjä apurahoja 49 500 euroa.

Kun otetaan huomioon myös edellisinä vuosina aloitettujen useampivuotisten hankkeiden jatkorahoitukset, vuoden 2007 myönnettyjen apurahojen kokonaissumma oli lähes
700 000 euroa. Summa on 25 prosenttia suurempi kuin vuonna 2006. Kokonaissummaan sisältyy yleiskustannus- ja vakuutusmaksut. Lista apurahojen saajista on pian nähtävissä Fortumin Säätiön kotisivulla www.fortum.fi/saatio.

Tilaisuuden avasi säätiön hallituksen puheenjohtaja Mikael Lilius, jonka jälkeen johtaja Esa Lindgren Neste Jacobs Oy:stä piti esitelmän aiheesta "Prosessimallinnuksen merkitys öljynjalostuksen prosesseissa" ja Fingrid Oyj:n toimitusjohtaja Jukka Ruusunen esitelmän "Euroopan sähkömarkkinoiden haasteet kantaverkkoyhtiön näkökulmasta". Mikael Lilius ja säätiön asiamies Jan-Erik Österholm luovuttivat lopuksi kunniakirjat vuoden 2007 apurahansaajille.

Fortumin Säätiö pyrkii apurahojen avulla edistämään energia-alan tutkimusta, kehitystä ja opetusta, joilla lisätään ymmärrystä kestävän kehityksen mekanismeista sekä luodaan uusia ratkaisuja etenkin vastuullisen energiantuotannon ja -käytön sekä liikenteen energiaratkaisujen edistämiseen.

Lisätietoja antaa Fortumin Säätiön asiamies Jan-Erik Österholm puh. 010 45 23412.

Fortumin Säätiö