Fortum Espoon tiedote: Fortumin omistus Fortum Espoossa 100 prosenttia

Pörssitiedote

Fortum Oyj:n tytäryhtiö Fortum Espoo Oyj on tänään julkistanut liitteenä olevan tiedotteen. Fortum Oyj Carola Teir-Lehtinen Viestintäjohtaja Lisätietoja: Viestintäjohtaja Carola Teir-Lehtinen, puh. 050 452 4118 Jakelu: Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet LIITE FORTUM ESPOO OYJ PÖRSSITIEDOTE 13.9.2006 FORTUMIN OMISTUS FORTUM ESPOOSSA 100 PROSENTTIA Keskuskauppakamarin lunastuslautakunnan nimeämä välimiesoikeus on tänään vahvistanut, että Fortum Oyj:llä (Fortum) on riidaton oikeus lunastaa Fortum Espoo Oyj:n (Fortum Espoo) vähemmistöosakkeet ja että Fortumilla on oikeus saada vähemmistöosakkeet omistukseensa asettamalla lunastushinnan ja sille määrättävän koron maksamisesta välimiesoikeuden hyväksymä vakuus. Fortum on asettanut vaaditun vakuuden ja saanut siten tänään osakeyhtiölain mukaisesti omistukseensa Fortum Espoon koko osakekannan. Vakuuden asettamisen jälkeen lunastusmenettelyyn osallistuvilla Fortum Espoon vähemmistöosakkeenomistajilla on oikeus ainoastaan lunastushintaan ja sille määrättävään korkoon. Vähemmistöosakkeenomistajille lähetetään myöhemmin lisätietoja välimiesoikeuden päätöksestä ja muusta menettelystä välimiesoikeuden ohjeiden mukaisesti. Fortum Espoo Oyj Timo Karttinen Toimitusjohtaja Lisätietoja: Toimitusjohtaja Timo Karttinen puh. 020 520 5800 Jakelu: Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet