Fortum lunasti jälleen paikkansa Dow Jones Sustainability -indeksissä

Dow Jones Indexes, STOXX Limited ja SAM Group ovat julkistaneet vuosittaisten Dow Jones Sustainability Indexes (DJSI) -arvioinnin tulokset. Fortum uusi paikkansa maailmanlaajuisessa DJSI World -indeksissä, jolle on valittu vain kaksi muuta suomalaisyhtiötä. Fortum on myös indeksin ainoa pohjoismainen sähkö- ja lämpöyhtiö. Dow Jonesin kestävän kehityksen indekseihin pyrkivien yritysten suoriutumista arvioidaan kolmella osa-alueella, jotka ovat taloudellinen, sosiaalinen ja ympäristöllinen vastuullisuus. Tämänvuotinen raportti kertoo, että kestävästä kehityksestä on tullut yrityksille yhä tärkeämpi kilpailutekijä ja että erot hyvin suoriutuvien yritysten välillä ovat kaventuneet. Yritykset ovat myös entistä valveutuneempia kiinteästi omaan toimialaansa liittyvillä kestävän kehityksen osa-alueilla. Fortum pärjäsi vertailuryhmäänsä selkeästi paremmin ympäristöasioissa. "Fortum on sitoutunut edistämään kestävää kehitystä toimintansa kaikilla osa-alueilla. Uskomme, että tämä myös lisää kilpailukykyämme. Olemme hyvin iloisia siitä, että meidät on jälleen valittu DJSI-perheen jäseneksi. Se osoittaa, että olemme oikealla tiellä ", Fortumin ympäristöjohtaja Arja Koski sanoo. DJSI World -indeksiin kuluu yli 300 yritystä 24 maasta. Valitut yritykset ovat alansa parhaita kestävän kehitykseen sitoutuneita yrityksiä. Lisätietoja on saatavilla osoitteessa www.sustainability-indexes.com Fortum Oyj Konserniviestintä