Fortum myy teollisuuskunnossapidon CapManille

Pörssitiedote

Fortum myy teollisuusasiakkaiden kunnossapitopalveluista vastaavan liiketoimintansa. Fortum Service ja CapManin hallinnoimat rahastot ovat allekirjoittaneet sopimuksen, jolla rahastot ostavat teollisuuden kunnossapitopalveluja Suomessa ja Ruotsissa tarjoavan Industrial Services liiketoiminnan. Kauppahintaa ei julkisteta. Kaupan yhteydessä siirtyy noin 900 henkilöä, joista noin 700 työskentelee Suomessa ja 200 Ruotsissa. "Kauppa on osa Fortumin strategiaa, jonka mukaan Fortum Service keskittyy jatkossa ensisijaisesti energiateollisuuden käyttö- ja kunnossapitotoimintaan sekä erikoispalveluihin", sanoo Kim Kronstedt, Fortum Servicen yksikönjohtaja. Kaupan voimaantulo edellyttää kilpailuviranomaisten hyväksyntää Suomessa ja Ruotsissa. Fortum Oyj Carola Teir-Lehtinen viestintäjohtaja Lisätietoja: Kim Kronstedt, yksikönjohtaja, Fortum Service, puh. 050 452 9133 Leena Niemi, viestintäjohtaja, Fortum Service, puh. 050 452 4712 Jakelu: Helsingin pörssi Keskeiset tiedotusvälineet