FORTUM UUSI PAIKKANSA DOW JONES SUSTAINABILITY -INDEKSISSÄ

Fortum on lunastanut paikkansa maailmanlaajuisessa Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä nyt jo viidennen kerran. DJSI World -indeksiin on valittu vain neljä muuta suomalaisyhtiötä. Fortum on myös indeksin ainoa pohjoismainen sähkö- ja lämpöyhtiö. Dow Jones Indexes, STOXX Limited ja SAM Group julkistivat vuosittaisen Dow Jones Sustainability Indexes (DJSI) -arvioinnin tulokset aiemmin tänään.

"Fortum on sitoutunut edistämään kestävää kehitystä toimintansa kaikilla osa-alueilla. Tämän vuoksi kestävä kehitys on otettu yhä vahvemmin mukaan myös toimintaamme ohjaavaan visioomme: Olla ensiluokkainen sähkö- ja lämpöyhtiö ja kestävän kehityksen edelläkävijä. Olemme hyvin iloisia siitä, että meidät on jälleen kerran valittu DJSI-perheen jäseneksi. Se osoittaa, että olemme oikealla tiellä", Fortumin kestävän kehityksen johtaja Carola Teir-Lehtinen sanoo.

Fortum on ollut vuodesta 2004 mukana Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä. DJSI World -indeksiin kuluu yli 300 yritystä 24 maasta. Valitut yritykset ovat alansa parhaita kestävän kehitykseen sitoutuneita yrityksiä.

Lisäksi Fortum valittiin vuonna 2006 vastuullisimmaksi sähköyhtiöksi norjalaisen pankkikonserni Storebrandin maailmanlaajuisessa vertailussa. Arvioiduista 44 yrityksestä 13 parasta valikoitui Storebrandin rahastojen kriteerit täyttäviksi Best in Class -yrityksiksi. Kokonaisarvioinnissa Fortum oli paras.

Fortum Oyj

Lisätietoja: