Fortum yhtenäistää sähkösopimustensa perusmaksut ja lisää Norppasähkön myyntiä

Fortum yhtenäistää sähkösopimustensa perusmaksut 1.5.2008 alkaen. Perusmaksujen yhtenäistäminen koskee Fortum Kesto-, Fortum Takuu- ja Fortum Tarkka -sähkösopimuksia. Muutos helpottaa eri sopimusvaihtoehtojen vertailua ja tasapuolistaa hinnoittelua.

Kaikkien sähkönmyyntisopimusten perusmaksu on jatkossa 3,95 euroa kuukaudessa. Muutos ei koske Fortumin siirtohintoja eikä voimassa olevia määräaikaisia Fortum Takuu -sopimuksia. Muutoksen seurauksena pörssihinnoitellun Fortum Tarkka -sopimuksen perusmaksu laskee 2 euroa kuukaudessa. Toistaiseksi voimassaolevan Fortum Kesto -yleissähkösopimuksen perusmaksu puolestaan nousee 1,6 euroa kuukaudessa. Fortum Kesto -aika ja kausisähkösopimusten perusmaksu säilyy ennallaan.

Samalla Fortum Tarkka –sopimuksen sähkö muuttuu Suomen Luonnonsuojeluliiton hyväksymäksi Norppasähköksi. Jo aiemmin kaikki yhtiön Kesto-asiakkaat ovat saaneet uusituvilla energiamuodoilla tuotettua Norppasähköä normaalisähkön hinnalla jo usean vuoden ajan. Fortum on ylivoimaisesti suurin Norppasähkön myyjä Suomessa.

"Sähkösopimustemme perusmaksut ovat vaihdelleet sopimustyypeittäin. Yhtenäiseen perusmaksuun siirtyminen tasapuolistaa eri sopimusvaihtoehtojen hinnoittelua ja selkeyttää sähkön hinnoittelua asiakkaillemme", myyntijohtaja Jukka Toivonen toteaa ja jatkaa, että osana ilmastonmuutoksen hidastamiseen tähtääviä toimiaan Fortum Markets toimittaa Norppasähköä ilman erillisiä ympäristölisiä nyt myös kaikille Tarkka-asiakkailleen.

Fortum Tarkka on sähkösopimus, jonka hinta määräytyy Nord Pool -sähköpörssissä kuukauden toteutuneen keskihinnan mukaan. Asiakas maksaa lisäksi kuukausittaisen perusmaksun. Perusmaksujen yhtenäistämisen yhteydessä Fortum Tarkan perusmaksu laskee 2 euroa kuukaudessa. Viimeisten kahden vuoden aikana Fortum Tarkka -sähkösopimus on ollut edullisin tapa ostaa sähköä.

Fortum Markets Oy/Viestintä

Lisätietoja: