Nordkalk ja Paroc sopivat laajasta sähkönhankinnan yhteistyöstä Fortumin kanssa

Nordkalk Oyj Abp ja Paroc Oy Ab ovat solmineet sähkönhankinnan yhteistyösopimuksen Fortum Marketsin kanssa. Sopimus kattaa fyysisen sähköntoimituksen lisäksi sähkönhankinnan riskienhallinnan. Fortum on yhtiöiden yhteistyökumppani myös päästöoikeuksien salkunhallinnassa.

Nyt solmittu sopimus on suuruudeltaan noin 350 GWh vuodessa ja kattaa yhtiöiden sähkönhankinnan kokonaisuudessaan Suomessa. Fortum on Nordkalkin ja Parocin sähköntoimittaja myös Ruotsissa.

"Suomessa solmittu uusi laaja-alainen sähkönhankintasopimus on luonteva jatko pitkäaikaiselle yhteistyöllemme Fortumin kanssa ja antaa meille mahdollisuuden keskittyä täysipainoisesti perusliiketoimintaamme", Timo Hirvonen Nordkalkista kertoo.

Fortum Markets

Lisätietoja:
Timo Hirvonen, Nordkalk, puh. 040 502 7992
Patrik Ahlbäck, Paroc, puh. 004 865 6628
Esko Kaljala, Fortum Markets, puh. 050 45 36569

Nordkalk Oyj Abp on johtava korkealaatuisten kalkkikivipohjaisten tuotteiden valmistaja Pohjois-Euroopassa. Yhtiön tuotteita käytetään muun muassa paperi-, teräs- ja rakennusaine-teollisuudessa sekä maataloudessa ja ympäristön hoidossa. Nordkalkin liikevaihto oli runsaat 334 miljoonaa euroa vuonna 2007. Henkilöstöä yhtiöllä oli keskimäärin 1300 henkilöä. Nordkalkilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja yli 30 eri paikkakunnalla.

Paroc Oy Ab on Euroopan johtavia mineraalivillaeristeiden valmistajia. Parocin tuotteita ovat rakennuseristeet, tekniset eristeet, laivaeristeet, rakennuselementit ja akustiikkatuotteet.
Yhtiöllä on tuotantoa Suomessa, Ruotsissa, Liettuassa ja Puolassa. Paroc-konsernin liikevaihto oli 403 miljoonaan euroa vuonna 2006 ja henkilöstöä sillä oli keskimäärin 2170 henkilöä.

Fortum Markets on Fortum-konserniin kuuluva segmentti, joka tarjoaa asiakkailleen energiaratkaisuja Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Markets ostaa sähköä pohjoismaisesta sähköpörssistä ja myy sitä kotitalous- ja yritysasiakkaille sekä sähkön vähittäismyyjille Pohjoismaissa. Varsinaisen sähköntoimituksen lisäksi Markets tarjoaa yritysasiakkailleen kattavia salkun- ja riskienhallintaratkaisuja.