E.ON vahvisti osallistumisensa Fortumin ostotarjoukseen Uniperin osakkeista

FORTUM OYJ PÖRSSITIEDOTE 8.1.2018 KLO 18.00

E.ON SE on tänään tiedottanut tehneensä päätöksen myydä omistamansa 170 720 340 Uniper SE:n osaketta, jotka vastaavat 46,65 prosentin osuutta yhtiön kaikista osakkeista ja äänioikeuksista, Fortumin vapaaehtoisessa julkisessa ostotarjouksessa Uniperin kaikista osakkeista. E.ON ilmoitti myös, että ne yhtiön johtoryhmän jäsenet, jotka ovat tähän saakka yksityisesti omistaneet Uniperin osakkeita, myyvät omistuksensa ostotarjouksessa. Fortumin käteisostotarjous Uniperin osakkeenomistajille (E.ON mukaan lukien) on kokonaisarvoltaan 22 euroa osakkeelta.

"E.ONin päätös hyväksyä ostotarjouksemme on tervetullut uutinen. Mielestämme tarjouksemme heijastaa hyvin Uniperin arvon sekä tuloksen kehitystä E.ONista irtautumisen jälkeen. Olen vakuuttunut, että sijoituksemme tarjoaa meille hyvää tuottoa ja tukee meitä tavoitteessamme vauhdittaa muutosta kohti vähäpäästöisempää ja toimitusvarmaa energiajärjestelmää", sanoo Fortumin toimitusjohtaja Pekka Lundmark.

Fortumin ostotarjouksen hyväksymisaika päättyy 16.1.2018 klo 24.00 CET (paikallisaika Frankfurt am Mainissa Saksassa). Hyväksymisajan jatkon oletetaan alkavan 20.1.2018 ja päättyvän 2.2.2018 Saksan julkisia ostotarjouksia koskevan lainsäädännön (WpÜG) mukaisesti.

Ingela Ulfves
Johtaja, sijoittajasuhteet ja talousviestintä

Sijoittajat ja analyytikot:

Ingela Ulfves, johtaja, sijoittajasuhteet ja talousviestintä puh. 040 515 1531
Måns Holmberg, päällikkö, sijoittajasuhteet ja talousviestintä puh. 044 518 1518
Rauno Tiihonen, sijoittajasuhdepäällikkö puh. 010 453 6150

Media:

Pauliina Vuosio, johtaja, projektiviestintä puh. 050 453 2383

Jakelu:

www.fortum.fi

Fortum on johtava puhtaan energian yhtiö, joka toimittaa asiakkailleen sähköä, lämpöä ja jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Palveluksessamme on noin 9 000 ammattilaista Pohjoismaissa, Baltian maissa, Venäjällä, Puolassa ja Intiassa. Sähköntuotannostamme 62 % on CO₂-päästötöntä. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli 3,6 miljardia euroa. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.fortum.com/fi