Esa Hyvärinen Fortumin yhteiskuntasuhteiden johtoon

LEHDISTÖTIEDOTE 30.11.2012

Fortumin yhteiskuntasuhteista vastaavaksi johtajaksi nimitetään 1.12.2012 alkaen VTM, MMM Esa Hyvärinen. Hän on vastannut aiemmin yhtiön Public Affairs -aktiviteeteista, minkä lisäksi hänen vastuualueelleen kuuluvat nyt myös kansainväliset asiat.

Yhteiskuntasuhteet-toiminto seuraa energia-alan poliittisia ja lainsäädännöllisiä muutoksia kaikissa Fortumin toimintamaissa ja EU-tasolla sekä nostaa keskusteluun muutosten vaikutuksia Fortumin liiketoimintaan.

Esa Hyvärinen raportoi toimitusjohtaja Tapio Kuulalle.

Lisätietoja antaa:
Esa Hyvärinen, johtaja, yhteiskuntasuhteet, Fortum, puh. 040 - 826 2646

Fortumin toiminnan tarkoitus on tuottaa energiaa, joka edesauttaa nykyisten ja tulevien sukupolvien elämää. Tarjoamme kestäviä ratkaisuja, jotka auttavat vähentämään päästöjä, tehostamaan resurssien käyttöä ja varmistamaan energian saatavuuden – samalla tuotamme merkittävää lisäarvoa osakkeenomistajillemme. Liiketoimintaamme on sähkön ja lämmön tuotanto, myynti ja jakelu sekä energia-alan asiantuntijapalvelut.

Fortumin toiminta on keskittynyt Pohjoismaihin, Venäjälle, Puolaan ja Baltiaan. Tulevaisuudessa kasvumahdollisuuksia tarjoavat myös yhdentyvät Euroopan ja nopeasti kasvavat Aasian energiamarkkinat. Vuonna 2011 Fortumin liikevaihto oli 6,2 miljardia euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 1,8 miljardia euroa. Konsernissa työskentelee noin 10 800 henkilöä. Fortum Oyj:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.

Lisätietoja: www.fortum.com/fi