Fitch Ratings vahvisti säilyttävänsä Fortumin luottoluokituksen tasolla BBB vakain näkymin

FORTUM OYJ SIJOITTAJAUUTINEN 18.3.2024 KLO 10.15

Fitch Ratings (Fitch) on vahvistanut säilyttävänsä Fortumin luottoluokituksen ennallaan tasolla BBB vakain näkymin. Fitchin mukaan yhtiön vahva ja hyvin hallittu ydin- ja vesivoiman tuotantoportfolio sekä vankka taloudellinen asema ja sitoutuminen harkitun pääomarakenteen ylläpitämiseen tukevat luottoluokituksen säilyttämistä ennallaan.

Fortumin taloudellinen asema on erittäin vahva, ja yhtiön tavoitteena on säilyttää vähintään tason BBB luottoluokitus. Vuoden 2023 lopussa Fortumin rahoitusnettovelan ja vertailukelpoisen käyttökatteen suhde oli 0,5 eli selvästi alle enimmäistason, joka on 2,0–2,5.

Fitchin raportti on tämän tiedotteen liitteenä.

Ingela Ulfves, sijoittajasuhde- ja talousviestintäjohtaja

Sijoittajat ja analyytikot:
Ingela Ulfves, sijoittajasuhde- ja talousviestintäjohtaja, puh. 040 515 1531
Rauno Tiihonen, johtaja, IR, puh. 010 453 6150
Jouni Huttunen, johtaja, Treasury, puh. 050 452 4649

Media:
Fortum News Desk, puh. 040 198 2843

Fortumin energia rakentaa maailmaa, jossa ihmiset, yritykset ja luonto menestyvät yhdessä. Olemme yksi Euroopan puhtaimmista energiantuottajista ja toimintaamme ohjaavat kunnianhimoiset ympäristötavoitteet. Tuotamme ja toimitamme luotettavasti puhdasta energiaa ja autamme teollisuusasiakkaitamme vähentämään toimintansa hiilidioksidipäästöjä ja kasvamaan. Ydinliiketoimintamme Pohjoismaissa koostuu päästöttömästä ja tehokkaasta sähköntuotannosta sekä sähkön ja kaukolämmön myynnistä kuluttaja- ja yritysasiakkaille. Yhtiömme 5 000 työntekijälle tarjoamme turvallisen ja inspiroivan työympäristön. Fortum Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. fortum.fi