Fortum Charge & Drive ja Charge Amps yhteistyöhön latauspalveluissa

​VERKKOUUTINEN 17.2.2016

Fortum Charge & Drive ja ruotsalainen Charge Amps aloittavat yhteistyön sähköajoneuvojen latauspalveluissa. Uudella yhteistyöllään yhtiöt luovat Charge & Drive @home -kokonaisratkaisun, joka sopii niin kiinteistöille kuin omakotitaloasukkaille. Palvelun lanseeraus käynnistyy Ruotsista ja laajenee myöhemmin muihin Pohjoismaihin.

Fortum Charge & Drivella ja Charge Ampsilla on laaja kokemus sähköajoneuvojen latauspalveluista Pohjoismaissa ja etenkin Norjassa, jossa on lähes 80 000 sähköllä ladattavaa ajoneuvoa. Charge Amps on edelläkävijä matkakohteiden latauspalveluissa ja Fortum Charge & Drive on pilvipalvelullaan ja omalla latausverkostollaan markkinoiden johtava toimija.

- Erilaisissa kiinteistöissä, kuten ostoskeskuksissa,  taloyhtiöissä tai omakotitaloissa, sijaitsevilla latauspalveluilla on suuri potentiaali Pohjoismaissa. Olemme etsineet yhteistyökumppania, jonka kanssa tarjota asiakkaillemme korkealaatuista ja käyttäjäystävällistä ratkaisua. Charge Ampsissa löysimme kumppanin sekä nykyisille että tuleville älykkäille latausratkaisuille, sanoo Markus Högfelt, joka vastaa Fortum Charge & Drive -liiketoiminnasta Pohjoismaissa.

Suurin osa sähköajoneuvojen latauksista tapahtuu kotona tai työpaikalla. Charge & Drive @home antaa kiinteistönomistajalle mahdollisuuden tarjota sopivan palvelutason latauspalveluita erilaisille kiinteistöille. Työpaikoilla tarvitaan latauspalveluita, jotka ottavat huomioon ympäristönäkökohdat ja verotuksen. Asunto-osakeyhtiöillä ja asuinkiinteistöjen omistajilla on muita tarpeita, kuten helppo ja oikeudenmukainen kustannustenjako tai kiinteistön sähkökuorman optimoiminen. Tyylikäs muotoilu, helppo asennus ja langaton verkkoyhteys tekevät palvelusta kiinnostavan myös omakotitaloasukkaalle. Asiakas voi itse räätälöidä vastaako @home ylläpidosta, asiakastuesta, maksujärjestelmästä ja muista palveluista kuten kuorman tasapainottamisesta ja tehon valvonnasta. Asiakas saa tukea myös Charge & Driven asiakaspalvelusta, mikä lisää palvelun saatavuutta ja mahdollistaa 24/7 tukipalvelut. Charge & Drive @homea tarjotaan myös palveluna niille sähkönmyyntiyhtiöille ja yrityksille, jotka tällä hetkellä käyttävät Charge & Drive -pilvipalvelua.

-Tiedämme, että sähköautoilijat eri maissa pitävät tuotteistamme. Tällä hetkellä asiakaslähtöisiä ratkaisujamme käytetään 27 maassa ja neljässä maanosassa. Haluamme olla luottamuksen arvoisia myös jatkossa. Kun valitsemme yhteistyökumppanin, meille on tärkeää, että kumppanilla on hyvä maine ympäristöasioissa ja uskottavuutta toimia markkinoilla. Fortum Charge & Drive on menestynyt haasteellisilla markkinoilla ja tarjoaa, kuten me, korkealaatuisia ratkaisuja ja palveluja, sanoo Charge Ampsin toimitusjohtaja Charlotte Eisner.

Lisätietoa:

Tobias Henmark, myynti- ja markkinointipäällikkö, Fortum Charge & Drive Ruotsi, puh. +46-72-5701853
Anna Fägersten, Pohjoismaiden päällikkö,  Charge Amps, puh. +46-70-4970668

Charge Amps
Charge Amps on ruotsalainen teknologiayhtiö joka kehittää siirrettäviä ja kiinteitä sekä älykkäitä ja luotettavia latausratkaisuja sähköautoille ja ladattaville hybrideille. Yhtiön kehitystyö ja valmistus tapahtuu Ruotsissa. Charge Ampsin päämarkkinat ovat Norja, Hollanti, Ruotsi ja Uusi-Seelanti. Vuoden 2016 liikevaihdon ennustetaan olevan noin 35 miljoonaa Ruotsin kruunua. Vuodesta 2015 lähtien yhtiön osaomistajana on ollut OK Ekonomisk förening 1,2 miljoonalla autoilijalla.

Fortum Charge & Drive
Fortum Charge & Drive tarjoaa  edistyneen pilvipohjaisen palveluratkaisun latauspalveluoperaattoreille ja latausinfrastruktuuriin sijoittaville toimijoille. Ratkaisu perustuu kokemukseemme Norjan, Ruotsin ja Suomen markkinoilta, missä meillä on myös oma yli 500 latauspisteen verkosto.