Fortum Charge & Drive laajentaa merkittävästi latauspisteverkostoaan – yli puoli miljoonaa latauspistettä käytettävissä yhdellä sovelluksella

FORTUM OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 15.6.2023

Fortum Charge & Drive -sähköauton latauspalvelun kautta käytettävissä olevien latauspisteiden määrä kasvaa merkittävästi palvelun Pohjoismaiden kotimarkkinalla sekä Euroopassa. Laajentumisen myötä Fortum Charge & Driven pohjoismaiset asiakkaat saavat käyttöönsä yhden Euroopan laajimmista latausverkostoista.

Latauspalvelussa on nyt yli puoli miljoonaa latauspistettä saatavilla Euroopassa, mukaan lukien yli 15 000 pikalaturia ja yli 37 000 latauspistettä Pohjoismaissa. Fortum Charge & Driven kautta sähköautoilijoilla on nyt aikaisempaan verrattuna käytössään seitsemän kertaa enemmän latauspisteitä Ruotsissa, neljä kertaa enemmän Suomessa ja kaksinkertainen määrä pikalatureita Norjassa.

"Pohjoismaiset asiakkaamme saavat nyt yhdellä sovelluksella käyttöönsä yhden sekä Pohjoismaiden että Euroopan laajimmista latauspisteverkostoista. Laajennus vastaa asiakkaidemme tarpeeseen vaivattomasta latauksesta tien päällä vain yhdellä sovelluksella. Sovelluksemme avulla voit matkustaa vähemmällä suunnittelulla ja keskittyä enemmän paikkoihin, joihin haluat tutustua suunnittelitpa sitten matkailevasi Suomessa tai ajavasi lomalla Välimerelle asti. Fortum Charge & Driven avulla voit matkustaa huoletta ja ilman useamman sovelluksen aiheuttamaa päänvaivaa", kertoo Fortum Charge & Drive -palvelusta vastaava johtaja Ove Morch.

Palvelun kautta käytettävissä olevat latauspisteet löytyvät Fortum Charge & Drive -sovelluksesta, joka on ladattavissa App Storesta ja Google Playsta Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa.

Fortum Charge & Drive on yksi Pohjoismaiden johtavista sähköauton latauspalveluista. Palvelu on tarjonnut sähköautoilijoille älykkäitä ratkaisuja ja vaivattoman latauksen julkisilla latausasemilla jo vuodesta 2008 lähtien.

Lisätietoja asiakkaille: www.chargedrive.fi

Lisätietoja medialle: Fortum News Desk, +358 40 198 2843, newsdesk@fortum.com (ma-pe klo 9-16)

Fortumin energia rakentaa maailmaa, jossa ihmiset, yritykset ja luonto menestyvät yhdessä. Olemme yksi Euroopan puhtaimmista energiantuottajista ja toimintaamme ohjaavat kunnianhimoiset ympäristötavoitteet. Tuotamme ja toimitamme luotettavasti puhdasta energiaa ja autamme teollisuusasiakkaitamme vähentämään toimintansa hiilidioksidipäästöjä ja kasvamaan. Ydinliiketoimintamme Pohjoismaissa koostuu päästöttömästä ja tehokkaasta sähköntuotannosta sekä sähkön ja kaukolämmön myynnistä kuluttaja- ja yritysasiakkaille. Yhtiömme 5 000 työntekijälle tarjoamme turvallisen ja inspiroivan työympäristön. Fortum Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. fortum.fi

Avainsanat: