Fortum julkaisee oikaistut uuden organisaatiorakenteen mukaiset vertailutiedot vuodelle 2022

FORTUM OYJ PÖRSSITIEDOTE 17.4.2023 KLO

Tiedoteluokka: Muut pörssin sääntöjen nojalla julkistettavat tiedot

Fortum oikaisee uuden organisaatiorakenteen mukaiset segmenttikohtaiset vertailutiedot vuoden 2022 vuosineljänneksille. Fortum julkisti 2.3.2023 uuden strategian, liiketoimintamallin ja johtoryhmän. Muutokset astuivat voimaan 31.3.2023. Uuden organisaation liiketoimintayksiköt ovat: Corporate Customers and Markets, Nuclear Generation, Hydro Generation, Renewables and Decarbonisation, Consumer Solutions ja Circular Solutions.

Fortum uudistaa taloudellista segmenttiraportointiaan vastaamaan uutta liiketoimintarakennetta ja yhtiön strategiaa. Vuoden 2023 alusta alkaen Fortum raportoi taloudellisesta tuloksestaan seuraavilla segmenteillä:

• Generation-segmentissä ovat Corporate Customers and Markets-, Nuclear Generation-Hydro Generation- sekä Renewables and Decarbonisation -liiketoimintayksiköt.
  • Consumer Solutions -segmentti sisältää Consumer Solutions -liiketoiminnot.
  • Muut toiminnot -segmentissä ovat Circular Solutions -liiketoimintayksikkö, Innovation and Venturing -toiminnot, liiketoimintoja palvelevat konsernitoiminnot ja konsernijohto.
  • Fortum raportoi Venäjän liiketoimintansa toistaiseksi erillisenä segmenttinä.

Uniperin konsolidointi päättyi vuoden 2022 kolmannella neljänneksellä, ja se luokiteltiin lopetetuksi toiminnoksi Fortumin Saksan hallituksen kanssa Uniperin myynnistä solmitun periaatesopimuksen myötä. Uniper-kauppa saatiin päätökseen joulukuussa 2022.

Liiketoimintojen segmenttikohtaiset oikaistut avainluvut vuodelta 2022 ovat saatavilla liitteenä olevissa Excel-taulukoissa sekä alla olevasta linkistä:

Fortum oikaistut segmenttikohtaiset vertailuluvut 2022

Ingela Ulfves
Sijoittajasuhde- ja talousviestintäjohtaja

Ingela Ulfves, sijoittajasuhde- ja talousviestintäjohtaja, puh. 040 515 1531
Rauno Tiihonen, IR-päällikkö, puh. 010 453 6150

Jakelu:

www.fortum.fi

Fortumin energia rakentaa maailmaa, jossa ihmiset, yritykset ja luonto menestyvät yhdessä. Olemme yksi Euroopan puhtaimmista energiantuottajista ja toimintaamme ohjaavat kunnianhimoiset ympäristötavoitteet. Tuotamme ja toimitamme luotettavasti puhdasta energiaa ja autamme teollisuusasiakkaitamme vähentämään toimintansa hiilidioksidipäästöjä ja kasvamaan. Ydinliiketoimintamme Pohjoismaissa koostuu päästöttömästä ja tehokkaasta sähköntuotannosta sekä sähkön ja kaukolämmön myynnistä kuluttaja- ja yritysasiakkaille. Yhtiömme 5 000 työntekijälle tarjoamme turvallisen ja inspiroivan työympäristön. Fortum Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. fortum.fi