Fortum kaunistaa sähkökaappeja yhdessä espoolaisten kanssa

LEHDISTÖTIEDOTE 5.10.2012

Fortum on valinnut 12 sähkökaappia eri puolelta Espoota kaupunkilaisten kaunistettavaksi eli tuunattavaksi. Tarkoitus on tehdä arkisista sähkökaapeista taideteoksia, jotka piristävät kaupunkikuvaa Espoossa.

Sähkökaapit on valittu paikoista joissa liikkuu paljon ihmisiä. Kaapit sijaitsevat Espoon keskuksessa, Fallåkerissa, Haukilahdessa, Kivenlahdessa, Leppävaarassa, Tapiolassa, Niittykummussa ja Otaniemessä.

Kampanjan kohderyhmänä ovat koululaiset mutta kilpailu on avoin kaikille.  Ehdotuksia kaappien uusiksi ilmeiksi voi tallentaa lokakuun loppuun saakka internetissä osoitteessa: www.fortum.fi/tuunaakaappi

Määräaikaan mennessä kampanjasivustolle tallennetut työt osallistuvat äänestykseen. Kaapit tuunataan voittaneilla töillä.

Tuunaa mut makeeks -kampanja on osa Fortumin World Design Capital 2012 -vuoden ohjelmaa. Fortum on yksi design-vuoden pääyritysyhteistyökumppaneista.

Miriikka Laakkonen, viestintäpäällikkö, Fortum Oyj, puh. 0400 259 088, miriikka.laakkonen@fortum.com
Markus Kaarlela, kunnossapitopäällikkö Fortum Distribution, puh. 0400 386 065, markus.kaarlela@fortum.com

Fortumin toiminnan tarkoitus on tuottaa energiaa, joka edesauttaa nykyisten ja tulevien sukupolvien elämää. Tarjoamme kestäviä ratkaisuja, jotka auttavat vähentämään päästöjä, tehostamaan resurssien käyttöä ja varmistamaan energian saatavuuden – samalla tuotamme merkittävää lisäarvoa osakkeenomistajillemme. Liiketoimintaamme on sähkön ja lämmön tuotanto, myynti ja jakelu sekä energia-alan asiantuntijapalvelut.

Fortumin toiminta on keskittynyt Pohjoismaihin, Venäjälle, Puolaan ja Baltiaan. Tulevaisuudessa kasvumahdollisuuksia tarjoavat myös yhdentyvät Euroopan ja nopeasti kasvavat Aasian energiamarkkinat. Vuonna 2011 Fortumin liikevaihto oli 6,2 miljardia euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 1,8 miljardia euroa. Konsernissa työskentelee noin 10 800 henkilöä. Fortum Oyj:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.

Lisätietoja: www.fortum.com/fi