Fortum käynnistää henkilöstön osakesäästöohjelman vuoden 2024 säästökauden

FORTUM OYJ PÖRSSITIEDOTE 10.11.2023 KLO 10.20

Tiedoteluokka: Muut pörssin sääntöjen nojalla julkistettavat tiedot

Fortumin hallitus on päättänyt käynnistää henkilöstön osakesäästöohjelmassa vuoden 2024 säästökauden. Ohjelman tarkoituksena on kannustaa työntekijöitä ostamaan Fortumin osakkeita ja vahvistaa heidän sitoutumistaan omistaja-arvon kasvattamiseen.

Ohjelmaan osallistuvat sijoittavat osan kuukausipalkastaan yhtiön osakkeisiin, ja sijoituksen perusteella Fortum tarjoaa heille kannustimena yhden lisäosakkeen kahta säästöillä hankittua osaketta kohti noin kolmen vuoden kuluttua säästökauden alkamisesta. Lisäosakkeiden saamisen edellytyksenä on, että osallistuja pitää ostetut osakkeet omistusjakson loppuun saakka ja että hänen työsuhteensa ei ole päättynyt ennen omistusjakson päättymistä. Vuoden 2024 säästökauden omistusjakso päättyy 28.2.2027.

Osakesäästöohjelman säännöt ja ehdot ovat samat kuin aikaisemmilla säästökausilla. Osakesäästöohjelmaa tarjotaan Fortum konsernin työntekijöille, paitsi jos se paikallisen lainsäädännön tai muiden syiden takia ei ole mahdollista.

Vuoden 2024 säästökauden säästöjen kokonaismäärä ei voi ylittää 6 miljoonaa euroa.

Ingela Ulfves, sijoittajasuhde- ja talousviestintäjohtaja

Jari Laitinen, Johtaja, palkitseminen, puh. 040 660 2506

Jakelu:
www.fortum.fi

Fortumin energia rakentaa maailmaa, jossa ihmiset, yritykset ja luonto menestyvät yhdessä. Olemme yksi Euroopan puhtaimmista energiantuottajista ja toimintaamme ohjaavat kunnianhimoiset ympäristötavoitteet. Tuotamme ja toimitamme luotettavasti puhdasta energiaa ja autamme teollisuusasiakkaitamme vähentämään toimintansa hiilidioksidipäästöjä ja kasvamaan. Ydinliiketoimintamme Pohjoismaissa koostuu päästöttömästä ja tehokkaasta sähköntuotannosta sekä sähkön ja kaukolämmön myynnistä kuluttaja- ja yritysasiakkaille. Yhtiömme 5 000 työntekijälle tarjoamme turvallisen ja inspiroivan työympäristön. Fortum Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. fortum.fi