Fortum käynnistää vuoden 2021 säästökauden henkilöstön osakesäästöohjelman puitteissa

FORTUM OYJ PÖRSSITIEDOTE 30.9.2020 KLO 19.00

Tiedoteluokka: Muut pörssin sääntöjen nojalla julkistettavat tiedot

Fortumin hallitus on päättänyt käynnistää vuoden 2021 säästökauden henkilöstön osakesäästöohjelmansa puitteissa. Henkilöstön osakesäästöohjelmasta päätettiin lokakuussa 2019, ja Fortumin hallitus päättää vuosittain ohjelman puitteissa käynnistettävistä säästökausista. Ohjelman tarkoituksena on kannustaa työntekijöitä Fortumin osakkeenomistajiksi ja vahvistaa heidän sitoutumistaan omistaja-arvon kasvattamiseen.

Kannustimena Fortum tarjoaa ohjelmaan osallistuville yhden lisäosakkeen kahta säästöillä hankittua osaketta kohti noin kolmen vuoden kuluttua säästökauden alkamisesta. Lisäosakkeiden saamisen edellytyksenä on, että osallistuja pitää ostetut osakkeet omistusjakson loppuun saakka ja että hänen työsuhteensa ei ole päättynyt ennen omistusjakson päättymistä. Vuoden 2021 säästökauden omistusjakso päättyy 29.2.2024.

Osakesäästöohjelmaa tarjotaan kaikille Fortum konsernin työntekijöille, paitsi jos se paikallisen lainsäädännön tai muiden vastaavien syiden takia ei ole mahdollista, kuten esim. Venäjällä. Ohjelmaa ei tässä vaiheessa myöskään tarjota Uniperin henkilöstölle. Kaikkiaan noin 5 000 Fortumin työntekijällä on mahdollisuus osallistua osakesäästöohjelmaan. Vuoden 2021 säästökauden säästöjen kokonaismäärä ei voi ylittää 6 miljoonaa euroa.

Ingela Ulfves, sijoittajasuhde- ja talousviestintäjohtaja

Måns Holmberg, IR Manager, sijoittajasuhteet ja talousviestintä, puh. 044 518 1518
Jari Laitinen, Vice President, Compensation and Benefits, puh. 040 660 2506

Jakelu:
www.fortum.fi

Fortum on eurooppalainen energiayhtiö, jolla on toimintaa yli 40 maassa. Toimitamme asiakkaillemme sähköä, kaasua, lämpöä, jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Yhdessä tytäryhtiömme Uniperin kanssa olemme Euroopan kolmanneksi suurin CO2-päästöttömän sähkön tuottaja. Noin 19 000 ammattilaistamme sekä yhteinen, noin 69 miljardin euron taseemme takaavat, että meillä on kokoa, asiantuntemusta ja voimavaroja kasvaa ja viedä energiamurrosta eteenpäin. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä ja Uniperin osake Frankfurtin pörssissä. www.fortum.fi