Fortum kommentoi Uniperin johtoryhmän jäsenten eroa

FORTUM OYJ VERKKOUUTINEN 26.5.2019

Fortumin toimitusjohtaja Pekka Lundmark kommentoi kahden Uniperin johtoryhmän jäsenen eroa: "Olemme Fortumissa erittäin pahoillamme Uniperin johtoryhmän jäsenten, Eckhardt Rümmlerin ja Keith Martinin päätöksestä erota yhtiön palveluksesta. Haluan kiittää heitä työstään Uniperin menestyksen eteen ja yhteistyöstä kanssamme kevään aikana. Haluan tässä yhteydessä myös korostaa, että päätöksemme siirtää Uniperin yhtiökokouksessa johtoryhmän vastuuvapaudesta päättäminen seuraavaan yhtiökokoukseen ei johdu yleisestä epäluottamuksesta johtoa kohtaan, vaan siitä, että johdon toiminta ostotarjouksemme aikana ja sen jälkeen ei ollut läpinäkyvää. Fortum on ollut ja on edelleen valmis rakentavaan keskusteluun Uniperin kanssa siitä, mikä on molemmille yrityksille paras tapa edetä. Keskitymme nyt aloittamaan yhteistyön uuden toimitusjohtajan ja talousjohtajan kanssa ja jatkamaan keskusteluja. Olemme varmoja, että yhdessä tavan toteuttaa yhteisen visiomme."

Linkki Uniperin tiedotteeseen 26.5.2019: https://www.uniper.energy/news/further-resignations-from-the-uniper-management-board/

Lisätietoja: Pauliina Vuosio, Vice President, Executive Communications, puh. 050 453 2383

Jakelu:

www.fortum.fi

FortumFortum on eurooppalainen energiayhtiö, jolla on toimintaa yli 40 maassa. Toimitamme asiakkaillemme sähköä, kaasua, lämpöä, jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Yhdessä tytäryhtiömme Uniperin kanssa olemme Euroopan kolmanneksi suurin CO2-päästöttömän sähkön tuottaja. Noin 20 000 ammattilaistamme sekä yhteinen, noin 60 miljardin euron taseemme takaavat, että meillä on kokoa, asiantuntemusta ja voimavaroja kasvaa ja viedä energiamurrosta eteenpäin. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä ja Uniperin osake Frankfurtin pörssissä. www.fortum.fi