Fortum mukana Työ ei syrji -kampanjassa – tekoja tasa-arvoisen työelämän puolesta

FORTUM OYJ VERKKOUUTINEN 20.8.2018

Fortum on mukana #eisyrji -kampanjassa, joka tähtää asenteiden muuttamiseen ja syrjinnän vähentämiseen suomalaisessa työelämässä. Tavoitteena on tehdä työelämän tasa-arvosta itsestäänselvyys. Kampanja toteutetaan Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n aloitteesta ja siihen osallistuu alkuvaiheessa yhteensä 17 erikokoista yritystä ja yhteisöä eri toimialoilta.

Fortum on sitoutunut edistämään syrjimätöntä työkulttuuria. Kohtelemme toimintaperiaatteidemme mukaisesti kaikkia työntekijöitä tasapuolisesti rekrytoinnissa, palkkauksessa, henkilöstön kehittämisessä ja uralla etenemisessä. Myös kaikenlainen häirintä ja syrjintä on kielletty, ja siihen puututaan välittömästi.

"Kun haemme Fortumiin parhaita osaajia, emme katso sukupuoleen, ikään tai kulttuuritaustaan. Uskomme, että tasa-arvo lisää tehokkuutta ja on yritykselle kilpailuetu", toteaa viestinnästä ja  yhteiskuntasuhteista vastaava johtaja Arto Räty.

Kampanjassa ovat Fortumin lisäksi mukana S-ryhmä, Elisa, McDonalds, Helsingin yliopisto, Valio, Nordea, K-ryhmä, ISS, SOL, Osuuspankki, Finnair, Antell, Neste, Miltton, Nokia, Aava ja Barona.

EK:n mediatiedote kampanjasta: https://ek.fi/ajankohtaista/tiedotteet/2018/08/20/ek-aloittaa-tyo-ei-syrji-kampanjan-tavoitteena-tasa-arvoinen-tyoelama/
Lisätietoja kampanjasta: www.eisyrji.fi

FortumFortum on johtava puhtaan energian yhtiö, joka toimittaa asiakkailleen sähköä, lämpöä ja jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Palveluksessamme on noin 8 000 ammattilaista Pohjoismaissa, Baltian maissa, Venäjällä, Puolassa ja Intiassa. Vuonna 2018 liikevaihtomme oli 5,2 miljardia euroa ja 57 % sähköntuotannostamme oli CO2-päästötöntä. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.fortum.fi