Fortum mukana uudessa palvelukonseptissa Helsinki-Vantaan lentoasemalla

LEHDISTÖTIEDOTE 8.5.2012

Matkustajille tarjotaan mahdollisuutta rentoutua, työskennellä ja ladata laitteita

Fortum, Finavia, Martela, UPM, Karelia-Upofloor ja Clear Channel ovat toteuttaneet uuden Suvanto-nimeä kantavan lounge-konseptin Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Suvanto on työ- ja lepopisteiden muodostama keidas, jossa on mahdollisuus työskennellä ja rentoutua. Lisäksi Suvanto tarjoaa mahdollisuuden erilaisten sähkölaitteiden lataamiseen.

Suvanto-konsepti on syntynyt Fortumin ja yhteistyöyritysten yhteisenä World Design Capital Helsinki 2012 -hankkeena. Se on näkyvä osa designpääkaupunkivuoden tarjontaa Helsinki-Vantaan lentoasemalla aina vuoden 2013 puolelle asti. Kaikkiaan Suvanto lounge-kokonaisuuksia rakennetaan lentoasemalle kolme kappaletta, porttien 16–17, 26 ja 36 läheisyyteen.

Käytännössä jokaisella lentomatkustajalla on tätä nykyä mukanaan jokin sähköllä toimiva laite – monilla useampiakin. Laitteiden lataaminen lentomatkoilla ja lentoasemilla ei kuitenkaan ole itsestään selvä asia. Yksi Suvannon keskeinen palvelu onkin laitteiden lataamisen mahdollistaminen.

”Meille on luontevaa tuoda energiaa lentomatkustajien arjen tarpeisiin. On tärkeää, että matkustajat voivat ladata laitteitaan myös lentokentällä – oli kyse sitten lomalle otettavasta kamerasta tai tärkeään esitykseen käytettävästä työkoneesta. Tämän lisäksi on erityisen tärkeää ladata myös itseään, eli päästä hetkeksi rentoutumaan lentokentän kiireestä", Fortumin viestintä- ja markkinointijohtaja Aki Koskinen sanoo.

Suvanto-kalusteet on suunnitellut Martelan pääsuunnittelija Pekka Toivola yhdessä sisustusarkkitehti Iiro Viljasen kanssa. Finavian tavoitteena on tehdä Suvanto-konseptista pysyvä osa Helsinki-Vantaan lentoaseman matkustajapalveluita myös designpääkaupunkivuoden jälkeen. Konseptin laajentaminen myös muille keskeisille lentoasemille Suomessa on mahdollista.

Painokelpoisia kuvia Suvannoista löytyy Fortumin kuvapankista, osoitteesta:
www.fortum.com > Media > Kuvat ja logot > Fortum Media Bank > Charging

Fortum on yksi World Design Capital Helsinki 2012 -vuoden pääyritysyhteistyökumppaneista. Lisää tietoa Fortumin hankkeista osoitteessa: http://wdchelsinki2012.fi/yhteistyokumppanit/fortum sekä Fortumin Virtaamo-sivuilla Facebookissa osoitteessa: www.facebook.com/virtaamo.

Viestintäpäällikkö Elina Kokko, p. 040 733 9493, elina.kokko@fortum.com

Fortumin toiminnan tarkoitus on tuottaa energiaa, joka edesauttaa nykyisten ja tulevien sukupolvien elämää. Tarjoamme kestäviä ratkaisuja, jotka auttavat vähentämään päästöjä, tehostamaan resurssien käyttöä ja varmistamaan energian saatavuuden – samalla tuotamme merkittävää lisäarvoa osakkeenomistajillemme. Liiketoimintaamme on sähkön ja lämmön tuotanto, myynti ja jakelu sekä energia-alan asiantuntijapalvelut.

Fortumin toiminta on keskittynyt Pohjoismaihin, Venäjälle, Puolaan ja Baltiaan. Tulevaisuudessa kasvumahdollisuuksia tarjoavat myös yhdentyvät Euroopan ja nopeasti kasvavat Aasian energiamarkkinat. Vuonna 2011 Fortumin liikevaihto oli 6,2 miljardia euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 1,8 miljardia euroa. Konsernissa työskentelee noin 10 800 henkilöä. Fortum Oyj:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.

Lisätietoja: www.fortum.com/fi