Fortum myy käyttö- ja kunnossapitoliiketoimintansa Naantalissa Turku Energialle

FORTUM OYJ VERKKOUUTINEN 13.08.2018

Turun Seudun Energiantuotanto Oy (TSE) keskittää Turun ja Naantalin voimalaitostensa käytön ja kunnossapidon yhdelle palveluntoimittajalle, Turku Energialle. Tällä hetkellä Turun laitoksilla toiminnasta vastaa Turku Energia ja Naantalin laitoksilla Fortum. TSE on Fortumin osaomisteinen yhtiö.

Tähän järjestelyyn liittyen Fortum myy Naantalin käyttö- ja kunnossapitoliiketoimintansa Turku Energialle, joka jatkaa TSE:n omistaman Naantalin voimalaitoksen käyttö- ja kunnossapitopalvelun tuottajana. Kauppa tulee voimaan 1.1.2019.

Siirron yhteydessä Fortumin sopimuksen piirissä olevat noin 70 työntekijää siirtyvät ns. vanhoina työntekijöinä Turku Energian palvelukseen.

Päätöstä edelsi selvitystyö, jonka aikana haettiin mahdollisimman joustavaa ja tehokasta toimintamallia TSE:n laitosten käyttöön ja kunnossapitoon.

Timo Piispa, johtaja, Fortum, puh. 050 453 2758, sähköposti: timo.piispa@fortum.com

TSE
Turun Seudun Energiantuotanto Oy:n tehtävänä on huolehtia Turun alueen perusenergian tuotannosta taloudellisesti ja tehokkaasti monipuolisella tuotantokapasiteetilla. Yhtiön osakkaina ovat Fortum (49,5% ), Turku Energia (39,5%) ja kaupungit Raisio (5%), Naantali (3%), Kaarina (3%).

FortumFortum on johtava puhtaan energian yhtiö, joka toimittaa asiakkailleen sähköä, lämpöä ja jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Palveluksessamme on noin 8 000 ammattilaista Pohjoismaissa, Baltian maissa, Venäjällä, Puolassa ja Intiassa. Vuonna 2018 liikevaihtomme oli 5,2 miljardia euroa ja 57 % sähköntuotannostamme oli CO2-päästötöntä. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.fortum.fi