Fortum päättää sopimuksensa luottoluokitusyhtiö Moody'sin kanssa

LEHDISTÖTIEDOTE 15.2.2013

Fortum ostaa luottoluokitus- ja muut taloushallinnon palvelunsa osana normaalia hankintatoimintaansa. Kaikki palvelut arvioidaan ja kilpailutetaan säännöllisesti. Tämän käytännön mukaisesti ja osana tehostamisohjelmaansa Fortum on päättänyt lopettaa luottoluokitusyhteistyönsä Moody's Investors Servicen kanssa. Sopimuksen irtisanominen astuu voimaan tänään. Mikäli Moody's Investors Service jatkaa Fortumin olemassa olevien joukkovelkakirjojen luokittamista, perustuu arviointi vain julkisesti saatavilla olevaan tietoon.

Fortumin yhteistyö luottoluokitusyhtiö Standard & Poor'sin kanssa jatkuu edelleen.

Jan Seveborg, Group Treasurer, Fortum Oyj, puh.010 45 29164

Fortumin toiminnan tarkoitus on tuottaa energiaa, joka edesauttaa nykyisten ja tulevien sukupolvien elämää. Tarjoamme kestäviä ratkaisuja, jotka auttavat vähentämään päästöjä, tehostamaan resurssien käyttöä ja varmistamaan energian saatavuuden – samalla tuotamme merkittävää lisäarvoa osakkeenomistajillemme. Liiketoimintaamme on sähkön ja lämmön tuotanto, myynti ja jakelu sekä energia-alan asiantuntijapalvelut.

Fortumin toiminta on keskittynyt Pohjoismaihin, Venäjälle, Puolaan ja Baltiaan. Tulevaisuudessa kasvumahdollisuuksia tarjoavat myös yhdentyvät Euroopan ja nopeasti kasvavat Aasian energiamarkkinat. Vuonna 2012 Fortumin liikevaihto oli 6,2 miljardia euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 1,7 miljardia euroa. Konsernissa työskentelee noin 10 400 henkilöä. Fortum Oyj:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.

Lisätietoja: www.fortum.com/fi