Fortum sijoittui ensimmäiseksi ruotsalaisessa kestävän kehityksen listauksessa

​FORTUM OYJ VERKKOUUTINEN 13.11.2015

Kestävän kehityksen 100 vaikutusvaltaisinta ruotsalaista mielipidevaikuttajaa ovat valinneet Fortumin kärkeen eilen julkaistussa Sustainability Engagement Mapping 2015 -tutkimuksessa. Tutkimuksen toteuttivat analyysiyhtiöt Brands Insight ja Whisper Group.

Kyseessä on ensimmäinen Sustainability Engagement Mapping -tutkimus. Tutkimuksessa etsittiin tärkeimmät sähköisissä kanavissa vaikuttavat kestävän kehityksen mielipidevaikuttajat. Näitä 100 mielipidevaikuttajaa pyydettiin listaamaan yhtiöt, jotka he kokevat kestävän kehityksen näkökulmasta parhaiksi. Näitä arvioita verrataan myös tavallisten kuluttajien mielipiteeseen.

Kärkeen sijoittuneet viisi yhtiötä olivat: Fortum, Löfbergs Lila, IKEA, H&M ja E.ON.

"Tämä on erittäin hieno tulos. Liiketoimintamme ovat jatkuvasti kehittäneet vastuullisuutta, ja tärkeimmät mielipidevaikuttajat antavat nyt tunnustusta tälle työlle. Kestävä kehitys on integroitu osaksi Fortumin strategiaa, mikä tarkoittaa että liiketoiminta ja vastuullisuus ovat tiiviisti sidoksissa toisiinsa", sanoo Fredrik Karlsson, Fortumin Ruotsin viestintäjohtaja.

Raportti on saatavilla (toistaiseksi vain ruotsiksi) Sustainable Brands Insightin verkkosivuilla: http://www.sb-insight.com/

Fredrik Karlsson, viestintäjohtaja, Ruotsi, +46 76 866 77 25

Fortumin toiminnan tarkoitus on tuottaa energiaa, joka edesauttaa nykyisten ja tulevien sukupolvien elämää. Fortumin ydinosaamista on CO2-päästötön ja tehokas sähkön ja lämmön tuotanto. Yhtiö tarjoaa myös energia-alan tuotteita ja asiantuntijapalveluja yksityis- ja teollisuusasiakkaille sekä energiantuottajille.  Fortumin toiminta on keskittynyt Pohjoismaihin, Baltiaan, Venäjälle ja Puolaan. Vuonna 2014 yhtiön liikevaihto (ilman myytyä sähköverkkoliiketoimintaa) oli 4,1 miljardia euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 1,1 miljardia euroa. Konsernissa työskentelee noin 8 000 henkilöä. Fortum Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.fortum.com/fi