Fortum virtaviivaistaa vesivoimatoimintojaan Ruotsissa

FORTUM OYJ VERKKOUUTINEN 21.12.2020 KLO 9:30

Fortum on päättänyt myydä kahdeksan pientä vesivoimalaitosta Ruotsissa Downing Renewables & Infrastructure Trust:lle. Voimalaitosten keskimääräinen vuotuinen sähköntuotanto on 0,1 terawattituntia ja kokonaiskapasiteetti 26 megawattia, mikä vastaa 0,5 % Fortumin Ruotsin vesivoimakapasiteetista. Voimalaitokset ovat pääasiassa jokivoimalaitoksia, eivätkä ne ole Fortumille strategisesti merkittäviä pienen kokonsa ja rajallisen joustavuutensa vuoksi.

Velaton kauppahinta on 64,5 miljoonaa euroa. Kauppa odotetaan saatavan päätökseen helmikuussa 2021.

Måns Holmberg, IR Manager, sijoittajasuhteet ja talousviestintä, puh. 044 518 1518

Fortum on eurooppalainen energiayhtiö, jolla on toimintaa yli 40 maassa. Toimitamme asiakkaillemme sähköä, kaasua, lämpöä, jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Yhdessä tytäryhtiömme Uniperin kanssa olemme Euroopan kolmanneksi suurin CO2-päästöttömän sähkön tuottaja. Noin 19 000 ammattilaistamme sekä yhteinen, noin 69 miljardin euron taseemme takaavat, että meillä on kokoa, asiantuntemusta ja voimavaroja kasvaa ja viedä energiamurrosta eteenpäin. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä ja Uniperin osake Frankfurtin pörssissä. www.fortum.fi

Avainsanat: