Fortum voitti 250 MW:n aurinkovoimaprojektin Intiassa

FORTUM OYJ SIJOITTAJAUUTINEN 4.3.2019 KLO 9.00

Fortum on voittanut Solar Energy Corporation of Indialta oikeuden rakentaa 250 megawatin (MW) aurinkovoimaprojekti Rajasthaniin Intiaan. Sen käytön odotetaan alkavan vuoden 2020 neljännellä neljänneksellä. Aurinkopuistossa tuotetulle sähkölle taataan kiinteä 2,48 INR/kWh takuuhinta 25 vuodeksi.

Fortum aikoo jatkaa kasvua päästöttömässä sähköntuotannossa, pohjautuen Fortumin vahvaan osaamiseen. Fortumin tavoitteena on kasvattaa aurinko- ja tuulivoimakapasiteettiaan usean gigawatin kokoluokkaan. Fortumin liiketoimintamalli uusiutuvassa energiantuotannossa pitää sisällään aurinko- ja tuulivoiman kehittämisen ja rakentamisen sekä laitosten käytön. Kevyen taserakenteen säilyttämiseksi Fortum hyödyntää kumppanuuksia ja eri yhteistyömuotoja.

Fortum operoi tällä hetkellä 185 MW aurinkovoimaa Intiassa ja 35 MW Venäjällä. Kesäkuussa Fortum voitti 250 MW:n aurinkovoimaprojektin Intiassa. Projekti on rakenteilla ja tuotannon odotetaan käynnistyvän vuoden 2019 aikana. Fortumilla on parhaillaan kehitteillä 110 MW:n aurinkovoimaprojekti Venäjällä.

Ingela Ulfves, sijoittajasuhde ja talousviestintäjohtaja

Ingela Ulfves, sijoittajasuhde ja talousviestintäjohtaja, puh. 040 515 1531
Rauno Tiihonen, IR-päällikkö, puh. 010 453 6150
Måns Holmberg, IR-päällikkö, puh. 044 518 1518