Fortumille uusi 1,75 miljardin euron valmiusluotto

FORTUM OYJ SIJOITTAJAUUTINEN 17.6.2016 klo 9.00

Fortum Oyj on allekirjoittanut 1,75 miljardin euron syndikoidun lainasopimuksen. Valmiusluottoa tullaan käyttämään konsernin yleisiin rahoitustarpeisiin ja se korvaa heinäkuussa 2011 allekirjoitetun lainajärjestelyn. Laina-aika on viisi vuotta ja lainaan sisältyy mahdollisuus jatkaa laina-aikaa yhteensä kaksi vuotta.

Valmiusluoton syndikointi pankkimarkkinoilla onnistui hyvin, luotto ylimerkittiin ja lainajärjestelyyn osallistui 17 pankkia.

Lainan koordinaattoreina toimivat Nordea ja The Royal Bank of Scotland. Muut lainaan osallistuvat pankit ovat Barclays Bank PLC, MUFG, BNP Paribas Corporate & Institutional Banking, Citi, Danske Bank, Deutsche Bank, Handelsbanken, ING, Intesa SanPaolo S.p.A., Mizuho Bank Ltd., OP Corporate Bank plc, SEB, Société Générale, Swedbank AB (publ) ja Unicredit Corporate & Investment Banking.

Sophie Jolly
Johtaja, Sijoittajasuhteet ja Talousviestintä

Jouni Huttunen, rahoitusjohtaja, puh. 010 45 24649

Jakelu:
www.fortum.com/fi

Fortumin visio on olla puhtaan energian edelläkävijä. Toimitamme asiakkaillemme sähköä, lämpöä ja jäähdytystä sekä muita energiaratkaisuja, jotka parantavat nykyisten ja tulevien sukupolvien elämää. Jo 64 % sähköntuotannostamme on päästötöntä. Tärkeimmät markkina-alueemme ovat Pohjoismaat, Baltian maat, Venäjä, Puola ja Intia. Vuonna 2015 palveluksessamme oli noin 8 000 energia-alan asiantuntijaa ja liikevaihtomme oli 3,5 miljardia euroa. Fortum Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.fortum.com/fi