Fortumin ihmisten arkea helpottavat palvelut palkittiin vuoden Reilu Kaukolämpö -palkinnolla

Fortum on valittu vuoden Reilu Kaukolämpö yhtiöksi. Valinnan suorittivat kaukolämpöasiakkaita edustavat järjestöt ja energia-alaa edustava Energiateollisuus ry.

Palkintoraadin mielestä Fortumin erotti muista kaukolämpöyhtiöistä yhtiön lämpömarkkinoille tuomat ihmisten arkea helpottavat uudet palvelut - asiakkaalle ilmaiset arviokäynnit, maksulliset tarkastus- ja arviointipalvelut sekä kaukolämpöverkon avaaminen kaikille puhtaan energian tuottajille.

Reilu Kaukolämpö -laatumerkin seuranta toteutetaan joka toinen vuosi. Seurannassa varmistetaan, että kaukolämpöyhtiöt täyttävät laatumerkin kriteerit sekä mitataan laatumerkki-teemojen toteutumista ja toiminnan kehittämistä. Yritysten toiminnan arvioinnissa kiinnitettiin erityistä huomiota asioihin, joilla on vaikutusta yrityksen kykyyn tunnistaa ja ratkaista asiakkaiden tarpeita ja ongelmia ennakkoon.

"Olemme panostaneet merkittävästi asiakaskeskeisyyteen ja uusiin palveluihin, kuten Liisi kaukolämpölaitteiden leasing ja huoltopalveluun, älykkäisiin lämmityksen ohjausjärjestelmiin ja lämmöntuottajille avoimeen kaukolämpöverkkoon.  Kaukolämpöverkon avaamisesta hyötyvät sekä yritykset ja yhteisöt, joilla syntyy ylijäämälämpöä kiinteistöissään että asiakkaamme puhtaana ja hinnaltaan kilpailukykyisenä lämmitysenergiana. Reilu Kaukolämpö - palkinnon saaminen on upea tunnustus tekemällemme työlle", johtaja Ilkka Toijala Fortumista toteaa.

Reilu Kaukolämpö -palkinto jaettiin Global District Energy tapahtuman iltajuhlassa Helsingissä 26.9.2018