Fortumin innovaatiokilpailu etsii asumismukavuuden mullistavaa ideaa

FORTUM OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 18.1.2018

Fortum julkistaa innovaatiokilpailun, jolla haetaan ideoita asumismukavuuden lisäämiseen. Fortumin marraskuussa 2017 teettämän kyselyn mukaan taloyhtiöiden huoneistoissa eniten asumismukavuutta haittaavat tunkkaiselta tuntuva sisäilma sekä suuresti vaihtelevat lämpötilat. Neljästäsadasta vastaajasta noin 40 % mainitsi              tunkkaisuuden ja yli 30 % lämpötilojen suuren vaihtelun. Ratkaisuilta asukkaat    odottavat puoliautomaattisuutta.

Kilpailluilla energiamarkkinoilla edelläkävijät kehittävät liiketoimintaansa uutta teknologiaa hyödyntäviä ratkaisuja sekä jatkuvasti joustavampia ja tehokkaampia energian loppukäyttö- ja tuotantotapoja. Nyt julkistettavan innovaatiokilpailun avulla Fortum haluaa palvella asiakkaitaan mahdollisimman hyvin ja vauhdittaa alan kehitystä. Ideat voivat liittyä esimerkiksi lämmitykseen, jäähdytykseen, ilmanvaihtoon ja uusiin palvelukonsepteihin.

"Tärkeää on, että idea ratkaisee olemassa olevan pulman tai vastaa tiedossa olevaan tarpeeseen mahdollisimman suurelle käyttäjäjoukolle. Me Fortumilla autamme viemään ideaa eteenpäin. Haluamme nyt yhdistää asiakkaiden tarpeen mukavuudesta ja helppoudesta insinöörien osaamiseen kokonaistaloudellisuudesta ja tekniikasta", kertoo Fortumin Suomen lämpöliiketoiminnan asiakkuusjohtaja Pasi Kokko.

Ehdotusten pitää pystyä kuvaamaan selkeästi idean uutuusarvo ja sen toteutettavuus. Voittajalla on mahdollisuus päästä yhteistyöhön Fortumin kanssa ja hyödyntää maailmanluokan asiantuntemusta energialiiketoiminnassa.

Kilpailuun voi osallistua 18.1.–18.2.2018, ja voittaja julkaistaan huhtikuussa 2018. Lisätietoja kilpailusta löytyy osoitteesta fortum.fi/innovaatiokilpailu.

Pasi Kokko, Suomen lämpöliiketoiminnan asiakkuusjohtaja, puh. 040 169 2500

Fortum on johtava puhtaan energian yhtiö, joka toimittaa asiakkailleen sähköä, lämpöä ja jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Palveluksessamme on noin 9 000 ammattilaista Pohjoismaissa, Baltian maissa, Venäjällä, Puolassa ja Intiassa. Sähköntuotannostamme 62 % on CO2-päästötöntä. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli 3,6 miljardia euroa. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä.
www.fortum.com/fi