Fortumin jääpuomi asennettiin paikoilleen Vuokseen

FORTUM OYJ LIIKETOIMINTATIEDOTE 24.10.2022

Fortumin jääpuomi asennettiin paikoilleen Imatrankosken vesivoimalaitoksen yläpuoliselle alueelle lauantaina. Puomi kiinnitettiin vaijereilla maatukiin joen reunoille.

Jääpuomin tarkoitus on auttaa jääkannen syntymistä sekä estää jäälauttoja ajautumasta voimalaitokselle. Jääpuomi on este ennen voimalaitosta. Puomi estää myös veneiden ja muiden vesikulkuneuvojen pääsyn vesivoimalaitokselle kesäaikana. Jääpuomin päälle meneminen on kiellettyä.

Erkki Luukkonen, Asset & Contract Manager, erkki.luukkonen@fortum.com, +358 40 504 2727

Fortum on energiayhtiö, joka edistää muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Tehtävämme on huolehtia energian toimitusvarmuudesta ja edesauttaa nopeaa ja luotettavaa siirtymää hiilineutraaliin talouteen tarjoamalla asiakkaillemme ja yhteiskunnalle puhdasta energiaa ja kestäviä ratkaisuja.  Fortumin ydinliiketoiminta on Pohjoismaissa ja se koostuu päästöttömästä ja tehokkaasta sähkön tuotannosta, sähkön myynnistä, kaukolämmöstä sekä kierrätys- ja jäteliiketoiminnasta. Fortum Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.fortum.fi

Avainsanat: