Fortumin Järvenpään voimalaitoksella pieni tulipalo 22.8. aamupäivällä

FORTUM OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 22.8.2018

Fortumin Järvenpään biovoimalaitoksen rikkisiilossa havaittiin keskiviikkona 22.8.2018 aamupäivällä pieni tulipalopalo. Keski-Uudenmaan pelastuslaitoksen yksiköt sammuttivat palon nopeasti vaahdolla. Palon aikana muodostui laitoksen sisätiloihin hieman vaarallisia kaasuja. Pelastuslaitos tuuletti tilat asianmukaisesti.

Palo ei vaikuttanut voimalaitoksen lämmön ja sähkön tuotantoon. Palosta ei aiheutunut vaaraa voimalaitoksen henkilöstölle eikä laitoksen ympäristölle.

Palon syttymissyytä selvitetään.

Tero Mäntylä,  tuotantojohtaja, Fortum, +35840705652

FortumFortum on johtava puhtaan energian yhtiö, joka toimittaa asiakkailleen sähköä, lämpöä ja jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Palveluksessamme on noin 8 000 ammattilaista Pohjoismaissa, Baltian maissa, Venäjällä, Puolassa ja Intiassa. Vuonna 2018 liikevaihtomme oli 5,2 miljardia euroa ja 57 % sähköntuotannostamme oli CO2-päästötöntä. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.fortum.fi