Fortumin johtama konsortio on allekirjoittanut Montenegron valtion kanssa ehdollisen sopimuksen aurinkovoimalaitoksen rakentamisesta Montenegroon

FORTUM OYJ VERKKOUUTINEN 28.12.2018

Fortumin, montenegrolaisen energiayhtiö EPCG:n ja Sterling & Wilson International Solar FZCO:n muodostama konsortio on allekirjoittanut Montenegron valtion kanssa ehdollisen sopimuksen 250 MW aurinkovoimalaitoksen rakentamisesta Ulcinjin aurinkopuistoon Montenegrossa. Sopimuksen sisältämien ehtojen on vielä täytyttävä ennen kuin projekti voi edetä.

Sanjay Aggarwal, Managing Director, solar power +91 981 180 2428

Verkkouutinen 22.10.2018: Fortumin johtama konsortio voittanut Ulcinjin aurinkovoimahuutokaupassa Montenegrossa https://www.fortum.fi/media/2018/10/fortumin-johtama-konsortio-voittanut-ulcinjin-aurinkovoimahuutokaupassa-montenegrossa

Verkkouutinen 3.9.2018: Fortumin johtama konsortio jättää tarjouksen Ulcinjin aurinkovoimaprojektista Montenegrossa https://www.fortum.fi/media/2018/09/fortumin-johtama-konsortio-jattaa-tarjouksen-ulcinjin-aurinkovoimaprojektista

Avainsanat:

FortumFortum on eurooppalainen energiayhtiö, jolla on toimintaa yli 40 maassa. Toimitamme asiakkaillemme sähköä, kaasua, lämpöä, jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Yhdessä tytäryhtiömme Uniperin kanssa olemme Euroopan kolmanneksi suurin CO2-päästöttömän sähkön tuottaja. Noin 19 000 ammattilaistamme sekä yhteinen, noin 69 miljardin euron taseemme takaavat, että meillä on kokoa, asiantuntemusta ja voimavaroja kasvaa ja viedä energiamurrosta eteenpäin. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä ja Uniperin osake Frankfurtin pörssissä. www.fortum.fi