Fortumin Kestävä kehitys -raportti 2018 julkaistu

FORTUM OYJ SIJOITTAJAUUTINEN 6.3.2019 KLO 10.15

Fortumin vuoden 2018 Kestävä kehitys -raportti on julkaistu. Vuoden 2018 raportointikokonaisuus koostuu seuraavista raporteista: Toimitusjohtajan liiketoimintakatsaus, Taloudelliset tiedot, Hallinto, Palkitseminen, Verojalanjälki sekä nyt julkaistu Kestävä kehitys -raportti.

Raportointikokonaisuus on saatavilla yhtiön verkkosivuilla osoitteessa www.fortum.fi/vuosikertomus2018 ja Kestävä kehitys -raportti tämän tiedotteen liitteenä sekä osoitteessa www.fortum.fi/kestavakehitys.

Kestävä kehitys -raportti kuvaa Fortumin toimintatapaa ja tuloksia vuonna 2018 liittyen ilmastoon, resursseihin, henkilöstöön ja yhteiskuntaan. Kirjanpitolain mukainen selvitys muista kuin taloudellisista tiedoista sisältyy Taloudelliset tiedot -raportin hallituksen toimintakertomukseen.

Ingela Ulfves, sijoittajasuhde- ja talousviestintäjohtaja

Ulla Rehell, Vice President, kestävä kehitys, puh. 050 383 9420
Måns Holmberg, IR päällikkö, sijoittajasuhteet ja talousviestintä, puh. 044 518 1518

Fortum on johtava puhtaan energian yhtiö, joka toimittaa asiakkailleen sähköä, lämpöä ja jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Palveluksessamme on noin 8 000 ammattilaista Pohjoismaissa, Baltian maissa, Venäjällä, Puolassa ja Intiassa. Vuonna 2018 liikevaihtomme oli 5,2 miljardia euroa ja 57 % sähköntuotannostamme oli CO2-päästötöntä. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä.www.fortum.fi