Fortumin kestävän kehityksen raportti 2017 julkaistu

FORTUM OYJ SIJOITTAJAUUTINEN 8.3.2018 KLO 12:00

Fortumin vuoden 2017 kestävän kehityksen raportti on julkaistu. Vuoden 2017 raportointikokonaisuus koostuu 21.2.2018 julkaistuista verkkovuosikatsauksesta ja seuraavista raporteista: toimitusjohtajan katsaus, taloudelliset tiedot, selvitys hallinto- ja ohjausjärjestelmästä, palkka- ja palkkioselvitys, verojalanjälki sekä nyt julkaistu kestävän kehityksen raportti.

Raportointikokonaisuus on saatavilla yhtiön verkkosivuilla osoitteessa http://annualreport2017.fortum.com/fi/ ja kestävän kehityksen raportti osoitteessa www.fortum.fi/kestavakehitys.

Kestävän kehityksen raportti kuvaa Fortumin taloudellisen, sosiaalisen ja ympäristövastuun toimintatapaa ja tuloksia vuonna 2017. Kirjanpitolain mukainen selvitys muista kuin taloudellisista tiedoista sisältyy taloudelliset tiedot -raportin hallituksen toimintakertomukseen. Lisäksi raportoimme myös verkkovuosikatsauksessa kestävään kehitykseen liittyvistä asioista, joiden arvioimme olennaisesti vaikuttavan Fortumin kykyyn luoda arvoa.

Ingela Ulfves, sijoittajasuhde- ja talousviestintäjohtaja

Ulla Rehell, Vice President, kestävä kehitys, puh. 010 452 9251
Måns Holmberg, päällikkö, sijoittajasuhteet ja talousviestintä, puh. 044 518 1518

Jakelu:

www.fortum.com

Fortum on johtava puhtaan energian yhtiö, joka toimittaa asiakkailleen sähköä, lämpöä ja jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Palveluksessamme on noin 9 000 ammattilaista Pohjoismaissa, Baltian maissa, Venäjällä, Puolassa ja Intiassa. Vuonna 2017 liikevaihtomme oli 4,5 miljardia euroa. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.fortum.fi

FortumFortum on eurooppalainen energiayhtiö, jolla on toimintaa yli 40 maassa. Toimitamme asiakkaillemme sähköä, kaasua, lämpöä, jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Yhdessä tytäryhtiömme Uniperin kanssa olemme Euroopan kolmanneksi suurin CO2-päästöttömän sähkön tuottaja. Noin 20 000 ammattilaistamme sekä yhteinen, noin 60 miljardin euron taseemme takaavat, että meillä on kokoa, asiantuntemusta ja voimavaroja kasvaa ja viedä energiamurrosta eteenpäin. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä ja Uniperin osake Frankfurtin pörssissä. www.fortum.fi