Fortumin kestävän kehityksen raportti ja verkkovuosikatsaus 2016 julkaistu

FORTUM OYJ SIJOITTAJAUUTINEN 7.3.2017 KLO 13.00

Fortumin vuoden 2016 raportointikokonaisuus koostuu 16.2.2017 julkaisuista toimitusjohtajan katsauksesta, taloudellisista tiedoista, selvityksestä hallinto- ja ohjausjärjestelmästä, palkka- ja palkkioselvityksestä ja verojalanjälkiraportista sekä nyt julkaistuista verkkovuosikertomuksesta ja kestävän kehityksen raportista.

Raportointikokonaisuus on saatavilla yhtiön verkkosivuilla osoitteessa http://annualreport2016.fortum.com/fi/.

Vuoden 2016 raportointimme perustuu integroidun raportoinnin periaatteisiin ja sisältää tietoa asioista, joiden arvioimme olennaisesti vaikuttavan Fortumin kykyyn luoda arvoa. Raportointi kuvaa Fortumin strategian toteuttamista, tulevaisuuden mahdollisuuksia ja haasteita energiasektorin muutoksessa sekä kestävän kehityksen tuloksiamme vuonna 2016.

Sophie Jolly, sijoittajasuhde- ja talousviestintäjohtaja

Sophie Jolly, Sijoittajasuhde- ja talousviestintäjohtaja, puh. 010 453 2552
Ulla Rehell, Vice President, Kestävä kehitys, puh. 010 452 9251

Jakelu:

www.fortum.com

Fortum on johtava puhtaan energian yhtiö, joka toimittaa asiakkailleen sähköä, lämpöä ja jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Palveluksessamme on noin 8 000 ammattilaista Pohjoismaissa, Baltian maissa, Venäjällä, Puolassa ja Intiassa. Sähköntuotannostamme 62 % on CO2-päästötöntä. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli 3,6 miljardia euroa. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.fortum.com/fi