Fortumin Loviisan ydinvoimalaitoksen 2-yksikkö pysäytetään tiivistevesijärjestelmän pienen vuodon korjaamista varten

LEHDISTÖTIEDOTE 20.10.2012

Fortumin Loviisan ydinvoimalaitoksen 2-yksikön yhden pääkiertopumpun tiivistevesijärjestelmässä havaittiin tänään 20.10.2012 pieni vuoto. Vuodon korjaamiseksi laitos ajetaan normaalitoimenpitein alas. Laitoksen jäähdyttäminen kestää arviolta noin vuorokauden, jonka jälkeen korjaustyöt voidaan aloittaa. Varsinaisen korjaustyön arvioidaan kestävän noin vajaan vuorokauden. Korjaustöiden jälkeen voimalaitos käynnistetään uudelleen.

Tapahtumasta ei aiheutunut vaaraa ihmisille, ympäristölle tai laitokselle.

Peter Tuominen, puh. 050 452 4760
Thomas Buddas, puh. 050 455 3710

FortumFortum on johtava puhtaan energian yhtiö, joka toimittaa asiakkailleen sähköä, lämpöä ja jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Palveluksessamme on noin 8 000 ammattilaista Pohjoismaissa, Baltian maissa, Venäjällä, Puolassa ja Intiassa. Vuonna 2018 liikevaihtomme oli 5,2 miljardia euroa ja 57 % sähköntuotannostamme oli CO2-päästötöntä. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.fortum.fi