Fortumin osakkeenomistajien nimitystoimikunta

FORTUM OYJ PÖRSSITIEDOTE 3.11.2011 11.00 EET

Fortumin osakkeenomistajien nimitystoimikuntaan on valittu seuraavat henkilöt: Pekka Timonen, ylijohtaja, valtioneuvoston kanslia, omistajaohjausosasto; Mikko Koivusalo, sijoitusjohtaja, Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma ja Harri Sailas, toimitusjohtaja, Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen. Fortumin hallituksen puheenjohtaja Sari Baldauf toimii toimikunnan asiantuntijajäsenenä.

31.3.2011 pidetyn Fortumin varsinaisen yhtiökokouksen päätöksen mukaisesti osakkeenomistajien nimitystoimikuntaan valitaan kolmen suurimman osakkeenomistajan edustajat. Toimikuntaan kuuluu lisäksi asiantuntijajäsenenä hallituksen puheenjohtaja.

Osakkeenomistajia edustavien jäsenten nimeämisoikeus on niillä kolmella osakkeenomistajalla, joiden osuus yhtiön kaikkien osakkeiden tuottamista äänistä on suurin 1.11.2011. Osakkeenomistajien nimitystoimikunta valmistelee hallituksen jäseniä ja hallituspalkkioita koskevat ehdotukset seuraavalle varsinaiselle yhtiökokoukselle.

Nimitystoimikunnan tulee antaa ehdotuksensa yhtiön hallitukselle viimeistään 1.2.2012.

Anne Brunila
Konsernin yhteiskuntasuhteiden ja kestävän kehityksen johtaja
Puh. 010 45 20970

Jakelu:
www.fortum.fi

Fortumin toiminnan tarkoitus on tuottaa energiaa, joka edesauttaa nykyisten ja tulevien sukupolvien elämää. Tarjoamme kestäviä ratkaisuja, jotka auttavat vähentämään päästöjä, tehostamaan resurssien käyttöä ja varmistamaan energian saatavuuden – samalla tuotamme merkittävää lisäarvoa osakkeenomistajillemme. Liiketoimintaamme on sähkön ja lämmön tuotanto, myynti ja jakelu sekä energia-alan asiantuntijapalvelut.

Fortumin toiminta on keskittynyt Pohjoismaihin, Venäjälle ja Itämeren alueelle. Tulevaisuudessa kasvumahdollisuuksia tarjoavat myös yhdentyvät Euroopan ja nopeasti kasvavat Aasian energiamarkkinat. Vuonna 2010 Fortumin liikevaihto oli 6,3 miljardia euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 1,8 miljardia euroa. Konsernissa työskentelee noin 10 500 henkilöä. Fortum Oyj:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.

Lisätietoja: www.fortum.com/fi