Fortumin osakkeenomistajien nimitystoimikunta 2020

FORTUM OYJ PÖRSSITIEDOTE 11.9.2020 KLO 9.05

Tiedoteluokka: Muut pörssin sääntöjen nojalla julkistettavat tiedot

Fortumin osakkeenomistajien nimitystoimikuntaan on nimetty

• osastopäällikkö Kimmo Viertola, Valtioneuvoston kanslia, Omistajaohjausosasto (puheenjohtaja),
  • toimitusjohtaja Jouko Pölönen, Keskinäinen eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen sekä
  • toimitusjohtaja Risto Murto, Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma sekä
  • Matti Lievonen, Fortumin hallituksen puheenjohtaja.

Fortumin osakkeenomistajien nimitystoimikuntaan valitaan vuosittain neljä jäsentä, joista yhtiön kolme suurinta osakkeenomistajaa syyskuun ensimmäisen arkipäivän tilanteen mukaan ovat kukin oikeutettuja nimeämään yhden jäsenen. Toimikunnan neljäntenä jäsenenä toimii yhtiön hallituksen puheenjohtaja.

Osakkeenomistajien nimitystoimikunta valmistelee ja esittelee yhtiökokoukselle ehdotukset hallituksen jäsenten palkitsemisesta, lukumäärästä ja hallitukseen valittavista jäsenistä. Nyt valittu nimitystoimikunta toimittaa yhtiön hallitukselle ehdotuksensa vuoden 2021 varsinaiselle yhtiökokoukselle 31.1.2021 mennessä.

Ingela Ulfves
Sijoittajasuhde- ja talousviestintäjohtaja

Sirpa-Helena Sormunen, lakiasiainjohtaja, Fortum Oyj, puh. 010 452 5350

Jakelu:
www.fortum.fi

Fortum on eurooppalainen energiayhtiö, jolla on toimintaa yli 40 maassa. Toimitamme asiakkaillemme sähköä, kaasua, lämpöä, jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Yhdessä tytäryhtiömme Uniperin kanssa olemme Euroopan kolmanneksi suurin CO2-päästöttömän sähkön tuottaja. Noin 19 000 ammattilaistamme sekä yhteinen, noin 69 miljardin euron taseemme takaavat, että meillä on kokoa, asiantuntemusta ja voimavaroja kasvaa ja viedä energiamurrosta eteenpäin. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä ja Uniperin osake Frankfurtin pörssissä. www.fortum.fi