Fortumin sähkönmyynti jalkautuu oululaisiin kauppakeskuksiin

Fortum ryhtyy myymään sähköä Oulun seudun kauppakeskuksissa. Ensimmäiset myyntipisteet avataan kauppakeskus Zeppelinissä ja Kodin Ykkösessä viikolla 11.

Fortumin myyntipisteet avaavat sähkön vähittäismyynnille uudenlaisen kanavan ja tarjoavat asiakkaille helpon yhteyden myyjään. Suora kontakti antaa myös mahdollisuuden kuluttajien henkilökohtaiseen neuvontaan, mihin Fortum alan johtavana edelläkävijänä haluaa erityisesti panostaa. Myyntipisteissä asiakkaille sähkösopimuksen ohella kerrotaan muun muassa, mistä sähkökulutus muodostuu ja annetaan vinkkejä henkilökohtaiseen energiankulutukseen ja siihen, miten energiakustannuksia voisi laskea.

Fortum valitsi Oulun seudun kauppakeskukset uuden konseptin mukaisiksi ensimmäisiksi myyntipaikoikseen siksi, että Fortumilla on paljon asiakkaita Oulun seudulla ja oululaiset ovat olleet kiinnostuneita Fortumin sähkösopimuksista, joiden sähkö on tuotettu puhtaasti vesivoimalla.

"Haluamme tarjota Oulun seudun asukkaille uudenlaisia sähkösopimusvaihtoehtoja. Meillä asiakas voi itse päättää haluaako hän sähkösopimuksen, jonka hinta muuttuu kuukauden välein, kolmen kuukauden välein vai vasta kahden vuoden kuluttua", myyntijohtaja Jukka Toivonen Fortumilta kertoo.

"Haluamme olla vahvasti mukana asiakkaan arjessa. Siksi viemme myynti- ja neuvontapisteemme sinne, missä oululaiset liikkuvat. Tiedämme lisäksi, että moni Koillismaalla asuva asiakkaamme käy säännöllisesti ostoksilla Oulun seudulla. Uusissa myyntipisteissä voimme neuvoa myös nykyisiä asiakkaitamme sähkösopimuksiin liittyvissä asioissa", Toivonen täsmentää.

Myyntipisteet tarjoavat Fortumille uudenlaisen myyntikanavan olemassa olevien kanavien rinnalle. Konseptin suunnittelun on ideoinut Fortum, ja se on toteutettu tiiviissä yhteistyössä myynnin asiantuntijayritys Celectuksen kanssa. Myyntipisteiden ylläpidosta vastaa Celectus.

”Sähkönmyynnissä on perinteisesti puhelinmyynnillä ollut vankka sija. Olemme nyt kehittäneet Fortumin kanssa uudenlaisen myynnin konseptin, jonka avulla lähdemme kehittämään sähkösopimuksen myynnille aivan uusia tapoja ja näkökulmia, asiakkaiden tarpeet henkilökohtaisesti huomioon ottaen”, sanoo Jari Hakulinen Celectukselta.

Fortum, Electricity Solutions and Distribution -divisioona

Jukka Toivonen, myyntijohtaja, Fortum, Puh. 010 453 6729