Fortumin Sustainability 2023 -raportti julkaistu

FORTUM OYJ SIJOITTAJAUUTINEN 18.3.2024 KLO 9.00

Fortumin vuoden 2023 Sustainability-raportti on julkaistu englanninkielisenä. Fortumin vuoden 2023 raportointikokonaisuus koostuu seuraavista raporteista: Taloudelliset tiedot (sisältää tilinpäätöksen ja toimintakertomuksen), Hallinnointi, Palkitseminen, englanninkielinen veroraportti Tax Footprint sekä nyt julkaistava englanninkielinen Sustainability-raportti.

Raportointikokonaisuus on saatavilla yhtiön verkkosivuilla osoitteessa www.fortum.fi/vuosikertomus2023 ja Sustainability-raportti tämän tiedotteen liitteenä sekä osoitteessa www.fortum.fi/kestävänkehityksenpääkohdat.

Sustainability 2023 -raportti kuvaa Fortumin toimintatapaa ja tuloksia vuonna 2023 liittyen ilmastoon, resursseihin, henkilöstöön ja yhteiskuntaan. Fortumin TCFD (the Task Force on Climate-related Financial Disclosures) -raportti sisältyy Sustainability-raporttiin. Kirjanpitolain mukainen selvitys muista kuin taloudellisista tiedoista sisältyy Taloudelliset tiedot -raportin hallituksen toimintakertomukseen.

Ingela Ulfves, sijoittajasuhde- ja talousviestintäjohtaja

Fortum News Desk, +358 40 198 2843

Fortumin energia rakentaa maailmaa, jossa ihmiset, yritykset ja luonto menestyvät yhdessä. Olemme yksi Euroopan puhtaimmista energiantuottajista ja toimintaamme ohjaavat kunnianhimoiset ympäristötavoitteet. Tuotamme ja toimitamme luotettavasti puhdasta energiaa ja autamme teollisuusasiakkaitamme vähentämään toimintansa hiilidioksidipäästöjä ja kasvamaan. Ydinliiketoimintamme Pohjoismaissa koostuu päästöttömästä ja tehokkaasta sähköntuotannosta sekä sähkön ja kaukolämmön myynnistä kuluttaja- ja yritysasiakkaille. Yhtiömme 5 000 työntekijälle tarjoamme turvallisen ja inspiroivan työympäristön. Fortum Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. fortum.fi