Fortumin toimitusjohtaja Pekka Lundmark kommentoi yhteistyötä Uniperin kanssa

FORTUM OYJ VERKKOUUTINEN 6.2.2019

Pekka Lundmark: ”Olemme iloisia, että Uniper on nyt sitoutunut aloittamaan yhteistyön rakentamisen puhtaalta pöydältä. Tavoitteena on nyt määritellä, miten teemme jatkossa strategista ja operatiivista yhteistyötä. Arvostamme Uniperin hallintoneuvoston puheenjohtajan yhteistyöhalukkuutta ja sitoutuneisuutta. On kaikkien yhteinen etu, että pääsemme nopeasti yhdessä luomaan arvoa molempien yhtiöiden osakkeenomistajille ja muille sidosryhmille.

Kunnioitamme Klaus Schäferin ja Christopher Delbrückin päätöksiä. Jatkamme nyt yhteistyötä Uniperin kanssa, tavoitteena löytää yhdessä parhaat keinot hyödyntää energiamurroksen luomia mahdollisuuksia.”

Uniperin tiedote yhteistyöstä 5.2.2019: http://www.uniper.energy/news/uniper-and-fortum-give-their-relationship-a-fresh-start/

FortumFortum on eurooppalainen energiayhtiö, jolla on toimintaa yli 40 maassa. Toimitamme asiakkaillemme sähköä, kaasua, lämpöä, jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Yhdessä tytäryhtiömme Uniperin kanssa olemme Euroopan kolmanneksi suurin CO2-päästöttömän sähkön tuottaja. Noin 19 000 ammattilaistamme sekä yhteinen, noin 69 miljardin euron taseemme takaavat, että meillä on kokoa, asiantuntemusta ja voimavaroja kasvaa ja viedä energiamurrosta eteenpäin. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä ja Uniperin osake Frankfurtin pörssissä. www.fortum.fi