Fortumin toimitusjohtaja Pekka Lundmark kommentoi yhteistyötä Uniperin kanssa

FORTUM OYJ VERKKOUUTINEN 6.2.2019

Pekka Lundmark: ”Olemme iloisia, että Uniper on nyt sitoutunut aloittamaan yhteistyön rakentamisen puhtaalta pöydältä. Tavoitteena on nyt määritellä, miten teemme jatkossa strategista ja operatiivista yhteistyötä. Arvostamme Uniperin hallintoneuvoston puheenjohtajan yhteistyöhalukkuutta ja sitoutuneisuutta. On kaikkien yhteinen etu, että pääsemme nopeasti yhdessä luomaan arvoa molempien yhtiöiden osakkeenomistajille ja muille sidosryhmille.

Kunnioitamme Klaus Schäferin ja Christopher Delbrückin päätöksiä. Jatkamme nyt yhteistyötä Uniperin kanssa, tavoitteena löytää yhdessä parhaat keinot hyödyntää energiamurroksen luomia mahdollisuuksia.”

Uniperin tiedote yhteistyöstä 5.2.2019: http://www.uniper.energy/news/uniper-and-fortum-give-their-relationship-a-fresh-start/

FortumFortum on johtava puhtaan energian yhtiö, joka toimittaa asiakkailleen sähköä, lämpöä ja jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Palveluksessamme on noin 8 000 ammattilaista Pohjoismaissa, Baltian maissa, Venäjällä, Puolassa ja Intiassa. Vuonna 2018 liikevaihtomme oli 5,2 miljardia euroa ja 57 % sähköntuotannostamme oli CO2-päästötöntä. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.fortum.fi