Fortumin venäläisen tytäryhtiön PAO Fortumin toimitusjohtaja on vaihdettu – vahvistaa Fortumin Venäjän toimintojen väliaikaisen omaisuuden hallintaan ottamisen

FORTUM OYJ PÖRSSITIEDOTE 26.4.2023 KLO 16.30

Tiedoteluokka: Muut pörssin sääntöjen nojalla annettavat tiedot

Fortum on saanut tietoonsa venäläinen tytäryhtiönsä PAO Fortumin (Fortum PJSC) tiedotteesta, että yhtiön hallitus on vaihtanut PAO Fortumin toimitusjohtajan. Tiedotteen mukaan päätös perustuu Venäjän kansallisen valtion omaisuudenhoitoviraston 25.4.2023 päivättyyn vaatimukseen. Fortum pitää uuden toimitusjohtajan nimittämistä vahvistuksena sille, että presidentin uusi asetus on astunut voimaan ja Fortumin tytäryhtiön omaisuus on otettu väliaikaisesti viranomaisten hallintaan.

Fortum tiedotti aiemmin tänään pörssitiedotteella, että Venäjä on antanut uuden presidentin asetuksen, jonka nojalla viranomaiset voivat väliaikaisesti hallita tiettyjen ulkomaisten yhtiöiden omaisuutta Venäjällä.

Fortum seuraa tilannetta ja julkaisee asiaan liittyvää lisätietoa, heti kun se on mahdollista.

Ingela Ulfves, sijoittajasuhde- ja talousviestintäjohtaja

Sijoittajat ja analyytikot:
Ingela Ulfves, sijoittajasuhde- ja talousviestintäjohtaja, puh. 040 515 1531
Rauno Tiihonen, IR-päällikkö, puh. 010 453 6150

Media:
Fortum News Desk, puh. 040 198 2843

Jakelu:

www.fortum.fi

Fortumin energia rakentaa maailmaa, jossa ihmiset, yritykset ja luonto menestyvät yhdessä. Olemme yksi Euroopan puhtaimmista energiantuottajista ja toimintaamme ohjaavat kunnianhimoiset ympäristötavoitteet. Tuotamme ja toimitamme luotettavasti puhdasta energiaa ja autamme teollisuusasiakkaitamme vähentämään toimintansa hiilidioksidipäästöjä ja kasvamaan. Ydinliiketoimintamme Pohjoismaissa koostuu päästöttömästä ja tehokkaasta sähköntuotannosta sekä sähkön ja kaukolämmön myynnistä kuluttaja- ja yritysasiakkaille. Yhtiömme 5 000 työntekijälle tarjoamme turvallisen ja inspiroivan työympäristön. Fortum Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. fortum.fi