Fortumin vuosikertomus ykkössijalle e.comin kansainvälisessä arvioinnissa

LEHDISTÖTIEDOTE 29.8.2012

Fortumin vuosikertomus 2011 on sijoittunut kansainvälisen e.com Report Watchin arvioinnissa ykkössijalle. Arvioinnissa oli mukana noin 1 500 listattua eurooppalaista sekä amerikkalaista suurta ja keskisuurta yritystä.

Viestintä- ja sijoitusalan kansainvälisistä ammattilaisista koostuneen raadin arviossa Fortumin vuosikertomuskokonaisuus sai kiitosta muun muassa nopeasti selailtavissa olevista informaatiokokonaisuuksista, kestävän kehityksen informaation integroimisesta strategiaan sekä liiketoimintarakenteen ja osake- ja sijoittajainformaation esitystavasta.

Fortumin vuosikertomus 2011 koostuu tilinpäätöksestä ja kestävän kehityksen raportista sekä molempien keskeiset kohdat tiivistävästä verkkoraportista. Kokonaisuus raportoi vuoden 2011 tuloksen sekä talouden että kestävän kehityksen näkökulmasta ja avaa erityisesti Fortumin strategiaa sekä näkemystä tulevaisuuden aurinkotalouteen perustuvasta energiajärjestelmästä.

Fortumin vuosikertomuskokonaisuuden voi tilata painettuna Fortumin nettisivuilta osoitteessa www.fortum.com/tilaa. Verkkovuosikertomus löytyy sivulta http://vuosiraportointi.fortum.com/.

Lotta Ala-Kulju, viestintäpäällikkö, talousviestintä, p. +358 40 3541494

Tutustu e.comin vuosikertomusarviointiin:

Fortumin toiminnan tarkoitus on tuottaa energiaa, joka edesauttaa nykyisten ja tulevien sukupolvien elämää. Tarjoamme kestäviä ratkaisuja, jotka auttavat vähentämään päästöjä, tehostamaan resurssien käyttöä ja varmistamaan energian saatavuuden – samalla tuotamme merkittävää lisäarvoa osakkeenomistajillemme. Liiketoimintaamme on sähkön ja lämmön tuotanto, myynti ja jakelu sekä energia-alan asiantuntijapalvelut.

Fortumin toiminta on keskittynyt Pohjoismaihin, Venäjälle, Puolaan ja Baltiaan. Tulevaisuudessa kasvumahdollisuuksia tarjoavat myös yhdentyvät Euroopan ja nopeasti kasvavat Aasian energiamarkkinat. Vuonna 2011 Fortumin liikevaihto oli 6,2 miljardia euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 1,8 miljardia euroa. Konsernissa työskentelee noin 10 800 henkilöä. Fortum Oyj:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.

Lisätietoja: www.fortum.com/fi