Fortumista Suomen Yrittäjien vastuullinen energiakumppani

FORTUM OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 20.11.2023

Fortum ja Suomen Yrittäjät ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen, jonka myötä Fortumista tulee Suomen Yrittäjien vastuullinen kumppani energia-asioissa. Fortumin tavoitteena on auttaa yrittäjiä saavuttamaan päästötavoitteensa tarjoamalla älykkäitä energiaratkaisuja, esimerkiksi energiankulutuksen seurantaan, sähkönkulutuksen optimointiin sekä suoralla energianeuvonnalla.

”Fortumin strategiana on rakentaa maailmaa, jossa ihmiset, yritykset ja luonto menestyvät yhdessä. Suomen Yrittäjien kanssa aloitettava yhteistyö on oiva esimerkki siitä, miten arjessa toteutamme ja edistämme tätä päämäärää”, sanoo Fortumin Suomen yritysliiketoiminnan johtaja Tommi Varhama

Suomen Yrittäjät on jäsenmäärältään elinkeinoelämän suurin keskusjärjestö, joka ajaa yrittäjien sekä pienten ja keskisuurten yritysten asiaa. Käynnistyvään energiayhteistyöhön suhtaudutaan Yrittäjissä innostuneesti.

”Jokainen yritys ja yrittäjä tarvitsee energiaa ja haluaa sitä vastuullisesti tuotettuna ja kilpailukykyiseen hintaan. Olen iloinen siitä, että voimme tarjota Fortum-yhteistyön myötä yrittäjille vastuullisia, kilpailukykyisiä ja älykkäitä energiaratkaisuja”, sanoo toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen Suomen Yrittäjistä.

Yhteistyö pitää sisällään myös erilaisia etuja ja palveluita, joista tiedotetaan tarkemmin yhteistyön alkaessa tammikuussa 2024. Fortum toimii myös Suomen Yrittäjien Valtakunnallisten yrittäjäpäivien yhtenä pääyhteistyökumppanina ja on läsnä heidän muissa keskeisissä tilaisuuksissa.

”Suomen Yrittäjät on merkittävä toimija, jonka lipun alla toimii noin satatuhatta jäsenyritystä. Haluamme, että nämä toimijat voivat entistä taloudellisemmin ja vaivattomammin hyödyntää Fortumin asiantuntemusta ja kattavia energiapalveluita”, toteaa Varhama.

Lisätietoa medialle: Fortum News Desk, +358 40 198 2843, newsdesk@fortum.com (ma-pe klo 9–16)

Fortumin energia rakentaa maailmaa, jossa ihmiset, yritykset ja luonto menestyvät yhdessä. Olemme yksi Euroopan puhtaimmista energiantuottajista ja toimintaamme ohjaavat kunnianhimoiset ympäristötavoitteet. Tuotamme ja toimitamme luotettavasti puhdasta energiaa ja autamme teollisuusasiakkaitamme vähentämään toimintansa hiilidioksidipäästöjä ja kasvamaan. Ydinliiketoimintamme Pohjoismaissa koostuu päästöttömästä ja tehokkaasta sähköntuotannosta sekä sähkön ja kaukolämmön myynnistä kuluttaja- ja yritysasiakkaille. Yhtiömme 5 000 työntekijälle tarjoamme turvallisen ja inspiroivan työympäristön. Fortum Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. fortum.fi

Suomen Yrittäjät ry
Suomen Yrittäjät on jäsenmäärältään elinkeinoelämän suurin keskusjärjestö, joka ajaa yrittäjien sekä pienten ja keskisuurten yritysten asiaa. Jäseniä Yrittäjien paikallisyhdistyksissä on lähes 70 000 ja toimialajärjestöissä noin 36 000. Ne työllistävät Tilastokeskuksen (2023) mukaan yrittäjät mukaan lukien noin 590 000 henkilöä ja yritysten yhteenlaskettu liikevaihto on noin 171 miljardia euroa. Yrittäjäjärjestön toiminta rakentuu 374 paikallisyhdistyksestä, 21 aluejärjestöstä ja 63 toimialajärjestöstä. www.yrittajat.fi